۰۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۸
کد خبر: ۱۱۹۱۴
اولین جلسه کارگروه پدافند غیرعامل شهرستان پردیس به ریاست صادق بنیادی معاون سیاسی و انتظامی فرماندار و با حضور معاون عمرانی فرمانداری و روسای ادارات شهرستان در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد.
معاون سیاسی فرماندار در ابتدای جلسه ضمن اشاره به اهمیت پدافند غیرعامل گفت: برای درک میزان حساسیت موضوع، باید با مفاهیم اصلی پدافند غیرعامل آشنا شد.

وی ابعاد دفاع غیرعامل را بسیار وسیع دانست و تصریح کرد: تهدیداتی که کشور را هدف قرار می دهد بر ۳ محور مردم، سخت و فن آوری استوار است، بنابراین اندیشیدن راهکارهایی که به صورت مردم نهاد، کالبدی و فنی و مهندسی باشد برای مقابله با این تهدیدات ضروری است.

معاون عمرانی فرماندار نیز در ادامه استفاده از عوارض موجود در طبیعت را برای استتار تاسیسات و شریان های زیربنایی ضروری دانست و با ذکر مواردی از اقدامات دیگر کشورها در دفاع غیرعامل، بر بومی سازی دانش روز در این امر تاکید کرد.

پس از تبادل نظر حاضرین مقرر شد کمیته های تخصصی پدافند غیرعامل شهرستان پردیس تشکیل و ضمن هماهنگی با اداره کل پدافند غیرعامل استانداری دوره های آموزشی مرتبط در شهرستان برگزار شود. همچنین ادارات شهرستان پروژه های پیشنهادی خود را در محورهای مختلف پدافند غیرعامل برای بررسی به فرمانداری ارسال کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر