۰۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۷
کد خبر: ۱۱۸۹۳
کنفرانس حفظ و صیانت از حریم شهری ضرورت شهرنشینی از سوی اداره کل حریم شهر تهران و با همکاری دانشگاه صنعتی امیرکبیر با حضور مسئولان شهری در روز 29 بهمن ماه جاری برگزار می‌شود.
دکتر ناصر شمس قارنه، عضو شورای سیاست گذاری کنفرانس حفظ و صیانت از حریم شهری ضرورت شهرنشینی گفت: با توجه به نیازها و دغدغه ها و افق های شهرنشینی در کشور و اهمیت پرداختن نسبت به حریم شهرها کنفرانس حفظ و صیانت از حریم شهری ضرورت شهرنشینی برگزار می شود.

وی اظهار داشت: این کنفرانس با همت اداره کل حریم شهر تهران و با همکاری دانشگاه صنعتی امیرکبیر و مشارکت معنوی وزارتخانه‌های راه، مسکن و شهرسازی، جهاد کشاورزی، سازمان حفاظت محیط زیست، قوه قضائیه و شورای شهر تهران برگزار خواهد شد.

شمس، مدیریت یکپارچه در حریم پایتخت و تعارضات قانونی را از محورهای این کنفرانس نام برد و یادآور شد: علاوه بر آن در این کنفرانس با حضور اندیشمندان و مسئولان حوزه شهری در زمینه‌های فرصت‌ها و تهدیدات فرآوری توسعه پایدار حریم، طرح ساختاری کلانشهرها، حریم و توسعه شتابان شهری و آشنایی با مفاهیم کمربند سبز و اکوتوریسم بحث و بررسی خواهد شد.

عضو شورای سیاست گذاری کنفرانس برگزاری پنل‌های تخصصی را از برنامه‌های جنبی این کنفرانس نام برد و خاطر نشان کرد: مدیریت یکپارچه در حریم پایتخت، تعارضات قانونی و طرح ساختاری کلانشهر از جمله این پنل‌ها است که به ریاست رئیس شورای اسلامی شهر تهران برگزار خواهد شد.

وی آشنایی با مفاهیم کمربند سبز، اکوتوریسم را از دیگر پنل‌های تخصصی این کنفرانس ذکر کرد که به ریاست عضو شورای اسلامی شهر تهران برگزار می‌شود.

شمس با بیان اینکه افتتاحیه این کنفرانس با حضور مسئولان شهری و کشوری برگزار می‌شود، یادآور شد: پس از برگزاری مراسم افتتاحیه بخش ارائه مقالات در حوزه‌های فلسفه وجودی حریم، حریم و کمربند سبز، مدیریت بحران و پدافند غیر عامل، ابعاد زیست محیطی در حریم، ابعاد اجتماعی حریم، ابعاد اقتصادی حریم، ابعاد کالبدی در حریم، ابعاد فرهنگی در حریم، ابعاد حقوقی در حریم و حریم و کلانشهرها آغاز خواهد شد.

عضو شورای سیاست گذاری کنفرانس، برگزاری نمایشگاه تخصصی با حضور ادارات کل شهرسازی و معماری و شهرداری‌های مناطق بیست و دوگانه و کلانشهرها و شرکت‌های خصوصی و دولتی را از دیگر برنامه‌های جانبی این کنفرانس عنوان کرد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر