۰۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۵
کد خبر: ۱۱۸۶۷
رئیس دومین بانک بزرگ روسیه با بیان راههای دور زدن تحریم‌ها گفت: روسیه دارای اقتصاد بزرگی است و بانک مرکزی و بانک‌های دولتی این کشور به راحتی می‌تواند نقدینگی به اقتصاد این کشور تزریق کنند.
رئیس دومین بانک بزرگ روسیه با بیان راههای دور زدن تحریم‌ها گفت: روسیه دارای اقتصاد بزرگی است و بانک مرکزی و بانک‌های دولتی این کشور به راحتی می‌تواند نقدینگی به اقتصاد این کشور تزریق کنند.

به گزارش راشا تودی، آندری کوستین رئیس بانک VTB اعلام کرد: اقتصاد روسیه از مسائل اقتصادی نظیر کاهش قیمت نفت و تحریم رنج می‌برد با وجود این، این مسائل حاد و مزمن نیست تنها شبیه ویروسی است که به سرعت می‌توان درمان کرد.

کوستین گفت: «بر این باورم که اقتصاد روسیه شرایط مناسبی ندارد و شبیه مریضی است که برخی بیماری مزمن دارد که ویروسی به آن نفوذ کرده باشد، ویروس اقتصاد روسیه قیمت پایین نفت و تحریم است و فکر می‌کنم این ویروس برای درمان بسیار راحت است و یا حداقل نسبتاً سریع می‌توان درمانش کرد. اصلاحات ساختاری و بیماری مزمن بسیار سخت‌تر و نیاز به زمان طولانی برای درمان دارد.»

رئیس دومین بانک بزرگ روسیه عنوان کرد: ویروس اقتصاد روسیه قابل مدیریت است از این رو که این کشور ذخایر ارزی فراوانی دارد که می‌تواند بدهی‌های خارجی‌ خود را پرداخت کند.

وی اضافه کرد: من تهدید جدی را برای اقتصاد روسیه نمی‌بینم، به هرحال این شرایط می‌تواند بدتر شود اگر روسیه نداند که چگونه با این شرایط مقابله کند.

کوستین گفت: بر این باورم ما در شرایط فراوانی زندگی می‌کنیم، اقتصاد روسیه در سال‌های گذشته به سرعت رشد کرد چرا که قیمت نفت بالا بود بنابراین وضعیت مطلوبی بر اقتصاد روسیه حاکم است، تنها باید سیاست جدیدی پیاده کنیم و اصلاحات خاصی را انجام دهیم.

وی گفت: باید سیاستهایمان را تغییر دهیم چرا که بازارها برای ما بسته است و نمی‌توانیم وام‌های بین‌المللی بگیریم، ما باید گزینه‌های جایگزین را دنبال کنیم. به عنوان مثال بازارهای چین و کشورهای حوزه خلیج فارس برای روسیه مناسب است.

وی افزود: مسأله حیاتی برای روسیه اکنون این است که باید نرخ بهره را پایین بیاورد که اکنون تا 17 درصد بالا رفته است چرا که نرخ بهره بالا همواره ترجمان بدهی بالاتر به شرکت‌ها و افراد است.

رئیس بانک وی‌تی بی‌ روسیه گفت: منبع اصلی برای سرمایه و نقدینگی بانک مرکزی و بانک‌های دولتی روسیه است که در شرایط بسیار مطلوبی هستند و می‌توانند نقدینگی بیشتری به اقتصاد روسیه تزریق کنند و همچنین باید تلاش کنیم تا نرخ بهره را پایین بیاوریم ، ما قبلاً نیز این کار را به نحو احسنت انجام داده‌ایم.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر