۰۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۳
کد خبر: ۱۱۸۶۳
ارتش ایالات متحده به دنبال طراحی پهپادهای شاهین‌مانندی است که نه تنها مکان‌های خطرناک را اسکن کنند، بلکه در داخل ساختمان‌ها نیز قادر به پرواز باشند.

دانشمندان امیدوارند نسل جدید این پهپادها بتواند با سرعت 20 متر در ثانیه حرکت کند و همزمان در میان فضاهای داخل ساختمان ناآشنا نیز به پرواز در آید. این محققان در قالب برنامه FLA در حال نوشتن الگوریتم‌هایی برای ارتقای راهبری این سیستم‌ها هستند.

پهپادهای مزبور، برقراری هر نوع ارتباطی با اپراتورهای بیرون از ساختمان را بدون اتکا به جی‌پی‌اس انجام می‌دهند. بر اساس گزارش دارپا، این پهپادها می‌توانند به تیم‌های ارتش در گشت‌زنی در محیط‌های خطرناک و همچنین تیم‌های نجات در هنگام وقوع سوانح طبیعی مانند زلزله کمک کنند.

شاهین‌ قادر است با سرعت بالا در جنگل‌های متراکم و بدون برخورد با هیچ‌گونه درختی پرواز کند. هدف از پروژه FLA ارائه شیوه‌های خودکاری است که به پهپادهای کوچک، توانایی عملکردی شاهین‌مانند را می‌دهد. این سامانه‌ها توانایی راهبری آسان در محیط‌های تنگ و با سرعت بالا و همچنین قدرت تشخیص سریع مکانی که قبلا در آن بوده را خواهند داشت.

الگوریتم‌های طراحی‌شده در این پروژه در صورت موفقیت، توانایی‌های سیستم‌های بدون‌سرنشین را از طریق کاهش میزان نیروی موردنیاز برای پردازش، کاهش نیاز به برقراری ارتباط با محیط بیرون و همچنین مداخله انسانی مورد نیاز ارتقا می‌دهند.

پیشرفت‌های حاصل از این برنامه را می‌توان به سیستم‌های زمینی، دریایی و زیرآبی اعمال کرد و می‌توان از دستاوردهای نهایی برای استفاده در محیط‌هایی استفاده کرد که فاقد جی‌پی‌اس هستند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر