۰۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۷
کد خبر: ۱۱۸۵۵
عضو انجمن مدیریت بحران:
عضو انجمن علمی سازمان مدیریت بحران و مسوول اجرای آموزش های پدافند غیرعامل گفت: تحقق اصول و راهبردهای پدافند غیرعامل به توجه و مراقبت های مدیران دستگاه های اجرایی نیاز دارد.
«قدرت الله طاهری» روز یکشنبه در کارگاه آموزشی تربیت مربی پدافند غیرعامل در سمنان، افزود: یک دهه از زمان ایجاد سازمان پدافند غیرعامل می گذرد و تحقق کامل اصول آن درگرو توجه مدیران دولتی در استان ها به این مقوله است.

وی در توضیح مولفه های پدافند غیرعامل، گفت: اصول پدافند غیرعامل باید به تداوم فعالیت های ضروری، کاهش آسیب پذیری و بازدارندگی دفاعی منجر شود.

وی ادامه داد: ارتقای پایداری ملی و تسهیل مدیریت بحران دیگر دستاوردهای اصول پدافند غیرعامل در هر کشور است.

طاهری افزود: هدف از پدافند غیرعامل تداوم فعالیت های زیربنایی ، تامین نیازهای حیاتی، استمرار، خدمات رسانی عمومی، تسهیل اداره کشور در شرایط تهدید و بحران ناشی از تجاوز خصمانه با اجرای طرح ها و تدبیرهای پدافند غیرعامل است.

وی تصریح کرد: پدافند غیرعامل دفاعی مدنی و غیرمسلحانه، صلح آمیز، هم راستا با سیاست های تنش زدایی و ارزان ترین و پایدارترین روش دفاع ملی برای کاهش مخاطرات است.

عضو انجمن علمی سازمان مدیریت بحران کشور و مسوول اجرای آموزش های پدافند غیرعامل ابراز امیدواری کرد آشنایی مدیران دولتی، به تحقق اهداف پدافند غیرعامل به منظور ایجاد پایداری بیشتر و کمک به کاهش آسیب ها در شرایط بحران بینجامد.

کارگاه آموزشی پنج روزه پدافند غیرعامل ویژه مدیران دولتی استان سمنان، در سه بخش اصول و مبانی پدافند غیرعامل و راهبردها، مدیریت بحران و چگونگی مدیریت بحران های طبیعی و غیرطبیعی، و پدافند سایبری برگزار می شود که با تربیت مربی ویژه پدافند غیرعامل برای این استان همراه است.

سه نوع قرارگاه پدافند غیرعامل شامل زیستی، سایبری و پرتوی، در استانهای کشور متناسب با شرایط و فعالیت های آنها ایجاد شده که در استان سمنان با توجه به شرایط زیستی و محیطی، قرارگاه زیستی فعال است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر