۰۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۱
کد خبر: ۱۱۸۴۹
سردار وحیدی در بزرگداشت شهادت احمد سیاف‌زاده:
سردار وحیدی گفت: آمریکایی‌ها با جمع‌کردن ۴۰ کشور، ائتلاف ضدداعش درست کردند، اما حاج قاسم سلیمانی داعش را شکست داد و مانع از پیشروی آنها شد.

سردار احمد وحیدی رئیس مرکز تحقیقات راهبردی ستادکل نیروهای مسلح در اولین یادواره اندیشمندان حوزه علوم دفاعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و سومین سالگرد شهادت احمد سیاف‌زاده  شهدا را انسان‌هایی دانست که هیچ‌گاه احساس نکردند که کارشان تمام شده و نوبت دیگران است.
وی به سخنان رهبر معظم انقلاب مبنی بر "ما امروز در یک پیچ تاریخی قرار داریم" اشاره کرد و گفت: رهبر انقلاب فرمودند که ما امروز در یک پیچ تاریخی قرار داریم. جنگ جهانی اول اتفاق افتاد و در آن جنگ جهان اسلام بیش از گذشته تحت سیطره قرار گرفت و این سیطره به‌نحوی بود که جهان اسلام از معادله جهانی خارج شد.
رئیس مرکز تحقیقات راهبردی ستادکل نیروهای مسلح تأکید کرد: پس از وقوع جنگ جهانی اول بخشی از کشورهای اسلامی تحت قیمومیت انگلیس و عده‌ای نیز تحت قیمومیت فرانسه درآمدند و برخی کشورها نظیر سوریه و لبنان نیز سهم فرانسه شدند و عراق و عربستان سهم انگلیس شدند.
سردار وحیدی با بیان اینکه در این شرایط و پس از جنگ جهانی اول رژیم صهیونیستی درست در وسط جهان اسلام تشکیل شد، گفت: البته در جنگ جهانی دوم نیز همین نظام تثبیت شد و این مسیر ادامه یافت، اما این مسیر پس از گذر سال‌ها به‌برکت شهدا و امام(ره) در راه خدا تغییر کرد.
وی ادامه داد: این مسیر تاریخی تغییر کرد و ما امروز وارد دورانی شدیم که عصر اندیشه‌های الهی است. انقلاب اسلامی در زمانی بروز و ظهور یافت که دین‌گریزی و دین‌ستیزی آغاز شده بود.
رئیس مرکز تحقیقات راهبردی ستادکل نیروهای مسلح ادامه داد: در این دوران ما به نقطه‌ای رسیدیم که امروز از آن با دو ویژگی یاد می‌کنند که این دو ویژگی یکی افول قدرت آمریکا و دیگری ارتقای موقعیت راهبردی جمهوری اسلامی ایران است، به‌طوری که با این دو عنصر می‌توان شرایط کنونی را تحلیل کرد.
سردار وحیدی با بیان اینکه زمانی حرف آمریکا همه جا ساری و جاری بود، اظهار داشت: اما امروز و پس از انقلاب اسلامی ایران و با مجاهدت‌ها و ایستادگی‌های شهدا امروز این کشور در وضعیتی قرار گرفته که دائماً استراتژی وضع می‌کند، اما این استراتژی‌هایش به نتیجه نرسیده و شکست می‌خورد.
وی با بیان اینکه این دوره، دوره شکست راهبردها و استراتژی‌های پی‌درپی آمریکاست، افزود: امروز وضعیت این کشور به‌حدی است که مسائل هسته‌ای ما یکی از دغدغه‌های بارز آنهاست.
وزیر سابق دفاع با تأکید بر اینکه قدرت انقلابی و گفتمان‌سازی ایران جلوی قدرت آمریکا را گرفته است، اظهار داشت: آنها می‌گفتند که ما جریان تروریسم را به‌عنوان یک جنگ تمدنی از خارج مرزهای جهان اسلام به داخل مرزهای جهان اسلام می‌بریم و آن را به یک جنگ بین تمدنی تبدیل می‌کنیم، اما استراتژی‌های ایران و هدایت‌های حکیمانه رهبر انقلاب مانع از آن شد که این استراتژی‌های آنها به نتیجه برسد.
وی اضافه کرد: آنها جریانات تروریستی را درست کردند و می‌خواستند با این جریانات اختلاف میان شیعه و سنی ایجاد کنند و با این استراتژی به جنگ ایران بیایند، اما به‌یک‌باره دیدند که به‌عکس آن چیزی که تصور می‌کردند عمل می‌شود و این جریانات موجب شد که قدرت جریان مقاومت تقویت شود و دلیل آن نیز این بود که پیام جریان مقاومت در لایه‌های زیرین مردم و جوانان نفوذ کرده است.
سردار وحیدی به ائتلاف آمریکایی ضدداعش اشاره و تصریح کرد: آمریکایی‌ها پس از اینکه از طریق شیعه و سنی نتوانستند با ایران مقابله کنند با جمع کردن 40 کشور ائتلاف ضدداعش درست کردند، اما حاج قاسم سلیمانی داعش را شکست داد و مانع از پیشروی آنها شد؛ او گوشت و پوستش آغشته به این انقلاب و شهداست.
رئیس مرکز تحقیقات راهبردی ستادکل نیروهای مسلح اظهار داشت: در ائتلافی که آمریکایی‌ها درست کرده بودند همه دیدند و خودشان هم اعتراف کردند که مقابله با داعش کار یک سال و دو سال نیست، البته بعضی‌ها گفتند که ریشه‌کنی این جریان کار 15 سال است، اما همگان دیدند و متوجه شدند که انقلاب اسلامی آن را عملی کرد و توانست با آنها مقابله کند.
وی با اشاره به اینکه آمریکایی‌ها 5 جنگ مختلف را در یمن علیه مردم این کشور به راه انداختند، گفت: با این وجود مردم مظلوم یمن مقاومت کردند و آنها متوجه شدند که اینها می‌مانند. ملت یمن ایستادگی کرد و پیروز شد.
سردار وحیدی آمریکا را دارای بزرگ‌ترین اقتصاد دنیا دانست و اظهار داشت: با این وجود بودجه نظامی این کشور در سال جاری میلادی حدود 570 میلیارد دلار است. امروز این کشور دچار ورشکستگی شده و دیگر مانند گذشته قادر به ایجاد معادلات استراتژیک در منطقه نیست؛ آنها امروز این قابلیت را ندارند که هندسه قدرت در منطقه را تشکیل دهند.
رئیس مرکز تحقیقات راهبردی ستادکل نیروهای مسلح با بیان اینکه پیروزی‌هایی که به دست آمده مرهون ایستادگی‌هایی است که شهدا داشته‌اند، افزود: آمریکایی‌ها گمان می‌کردند که با تحریم می‌توانند برای ایران مشکل ایجاد کنند، اما باید بگوییم که ایران به‌قدری قوی است که اصلاً این حرف‌ها در موردش مطرح نمی‌شود، زیرا ریشه آن در اعماق است و در کف نیست.
وی افزود: جمهوری اسلامی ایران ریشه‌اش به‌برکت خون شهدا، امام و مجاهدان فی‌سبیل‌الله در عمق است و این نکته‌ای است که دشمنان و آمریکا هیچ‌گاه به آن توجه نمی‌کنند.
سردار وحیدی ادامه داد: درس ما از شهدا این است که هر مقدار مقاومت کنیم به‌طور حتم در وقت خودش به پیروزی‌های درخشانی خواهیم رسید.
وزیر سابق دفاع به مذاکرات هسته‌ای ایران با گروه 1+5 اشاره کرد و گفت: مذاکرات هسته‌ای ما، هسته‌ای نیست، بلکه بحث کشاکش قدرت‌های آمریکا و ایران در جهان است. مذاکرات ما بحث 4 سانتریفیوژ و یا تعداد آن نیست، بلکه بحث ما کشاکش قدرت‌های ایران و آمریکاست.
وی تصریح کرد: در مذاکرات هسته‌ای دنیا متوجه می‌شود که در این دوره طولانی با هدایت رهبر انقلاب ایران محکم و استوار در یک کشاکش و در روز روشن از مواضع خودش کنار نرفته و توانسته با همه این سختی‌ها بایستد که دلیل آن نیز این است که ایران یک رهبر مقاوم دارد و پیروانش نیز عاشق او هستند.
سردار وحیدی با تأکید بر اینکه امروز دشمن تلاش می‌کند که توان راهبردی ایران را برهم بزند، گفت: امروز ایران می‌تواند از موضع عزت از مواضع همه مستضعفان عالم حمایت کند که این دستاورد بزرگی برای ما محسوب می‌شود.
رئیس مرکز تحقیقات راهبردی ستادکل نیروهای مسلح ادامه داد: کسانی که به‌نوعی درگیر بشریت هستند به ایران امید دارند و ایران نیز مانند گذشته قوی و پایدار ایستاده که در این پیچ تاریخی نقش‌آفرینی ارزشمندی از خود داشته باشد.
وی با بیان اینکه نقش‌آفرینی ایران در این برهه از زمان و پیچ تاریخی شکل‌دهی واقعی جهان اسلام است، گفت: جمهوری اسلامی ایران به‌دنبال شکل‌دهی واقعی و حقیقی به جهان اسلام است.
سردار وحیدی ابراز کرد: کوتاه‌فکران در این اطراف و منطقه وجود دارند که فکر می‌کنند جمهوری اسلامی ایران در کشورها دخالت می‌کند، بلکه این‌طور نیست، ما پیام انقلاب را صادر می‌کنیم و این در شرایطی است که جمهوری اسلامی ایران به‌دنبال شکل‌دهی جهان اسلام است.
رئیس مرکز تحقیقات راهبردی ستادکل نیروهای مسلح در پایان خاطرنشان کرد: متأسفانه برخی کوتاه‌اندیشان متوجه پیام گسترش اسلام از سوی جمهوری اسلامی ایران نیستند و سعی می‌کنند با مسائل کوچک جهان اسلام را مشغول کنند، اما ما معتقدیم جهان اسلام باید به نقطه قدرت برسد که این موضوع به‌برکت خون شهدا و حمایت‌ها و هدایت‌های رهبری شدنی است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر