۰۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۳
کد خبر: ۱۱۸۳۹
"مشخص است که مقامات اسرائیلی و تصمیم گیرنده های اصلی این حمله، اطلاعات دقیقی نسبت به این حمله داشته و به نوعی این حمله عامدانه بوده است."

ترس و دلهره در اسرائیل به خاطر شهادت فرمانده ایرانی

 

به گزارش سرویس سیاسی جام نیوز، روزنامه صهیونیستی جروزالم پست (Jpost) در تیتر یک خود به حوادث اخیر اشاره کرد و در گزارشی نوشت: «نگرانی و ترس به خاطر احتمال درگیری با نیروهای ایرانی و حزب الله، در مرزهای اسرائیل(سرزمین های اشغالی) افزایش یافته است.»

 

این روزنامه به تحلیل و بررسی حمله اخیر بالگرد اسرائیل و تبعات احتمالی آن اشاره کرد و نوشت: «با توجه به افزایش تنش های به خاطر کشته شدن تعدادی از افراد سپاه ایران و اعضای حزب الله لبنان، هر روز شاهد پیام های ضد و نقیضی هستیم. در روز سه شنبه بود که خبرگزاری رویترز در خبری اعلام کرد که یک مقام امنیتی اسرائیل  به طور علنی اعلام کرده است که قصد بالگرد اسرائیلی، هدف قرار دادن فرمانده ایرانی نبوده است و بسیاری از رسانه های خارجی نیز این خبر را در خروجی های خود قرار داده و اعلام کردند که اسرائیل از حضور فرمانده ایرانی در بلندی های جولان بی اطلاع بوده است.»

 

جروزالم پست در ادامه نوشت: «اعلام این گونه اخبار آن هم به نقل از منابع امنیتی اسرائیل، حاوی یک پیام شفاف است که اسرائیل در تلاش بوده است تا یک پیام تسکین بخش را برای ایران ارسال کند تا از افزایش تنش های احتمالی جلوگیری کند. اینگونه پیام های حتی می تواند نشانه پذیرش شکست اطلاعاتی و شکست عملیات انجام شده باشد. هرچند که بعد از ساعتی مقامات اسرائیلی این پیام را رد کردند و اعلام کردند که هیچ مقام رسمی اسرائیل در مورد عملیات بلندی های جولان بیانیه ای را نداده است اما دو بیانیه آن هم با دو جهت متفاوت در نهایت منجر می شود که پیام های ضد و نقیضی به ایران ارسال بشود و این نشان می دهد که دیدگاه های متفاوتی در میان رای دهندگان اسرائیلی وجود دارد، مخصوصا در زمانی که تنها دو ماه به انتخابات اسرائیل زمان باقی است.»



این روزنامه در ادامه نوشت: «به هر حال نمی توان این موضوع را رد کرد که افرادی در اسرائیل از آغاز درگیری ها با ایران نگران هستند. در پشت سکوت مقامات اسرائیلی این امر بسیار سخت است که به طور دقیق متوجه اتفاقات پشت پرده بشویم که چه چیزی منجر به حمله اخیر شده، اما مشخص است که مقامات اسرائیلی و تصمیم گیرنده های اصلی این حمله، اطلاعات دقیقی نسبت به این حمله داشته و به نوعی این حمله عامدانه بوده است. اسرائیل به خوبی می داند بهترین رویه، برقراری صلح در این زمان است اما این حمله اخیر و کشته شدن فرمانده ایرانی و اعضای حزب الله می تواند برای مدت ها آرزوی اسرائیلی مبنی بر صلح و آرامش را به خطر بیاندازد.»



جروزالم پست در پایان نوشت:« با توجه به احتمال آغاز جنگ، نیروهای ویژه ای به تمامی مرزهای اسرائیل(سرزمین های اشغالی) اعزام شده اند تا هر گونه تغییر و تحول و اعزام نیروهای حزب الله را زیر نظر بگیرند. حزب الله با داشتن 30 هزار سرباز، نیروی قوی است و برای اسرائیل خطر بزرگی به حساب می آید. هر چند که برای حزب الله پیدا کردن جایگزین هایی برای فرماندهان خود از جمله عماد مغنیه کار بسیار سختی است اما این سوال مطرح است که آیا خلاص شدن از دست عماد مغنیه و طباطبایی و فرمانده ایرانی درست بوده است یا نه، زیرا کشتن آنها خطرات احتمالی زیادی را در آینده برای اسرائیل در پی دارد. این موضوع نیز بستگی به این دارد که آیا حزب الله و ایران، همچنان که قول تلافی این گونه حملات را داده اند، آیا واقعا تلافی خواهند کرد یا نه؟»

 

 

 


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر