۰۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۸:۲۶
کد خبر: ۱۱۸۳۲
استاندار ایلام:
استاندار ایلام از قرار گرفتن شورای پدافند غیرعامل استان در ردیف شش شورای برتر کشور خبر داد.
«محمدرضا مروارید» در نشست شورای پدافند غیرعامل استان اظهار کرد: به دنبال بررسی‌های انجام‌شده و نتایج مطلوب عملکردی شورای پدافند غیرعامل استان به عضویت شش شورای برتر پدافند غیرعامل درآمد.

وی افزود: حجم گسترده جمعیتی که به مناسبت اربعین حسینی (ع ) امسال از طریق استان ایلام عازم کربلای معلا شدند، موقعیت استان به‌عنوان پل ارتباطی مبادلات و هم‌چنین نقش آن در هشت سال دوران دفاع مقدس، ضرورت توجه به اجرای پدافند غیرعامل را دوچندان می‌‎کند.

استاندار ایلام با تأکید بر تهیه و تدوین طرح جامع برای توسعه پدافند غیرعامل و ایمن‌سازی امکانات، منابع و نیروی انسانی در مقابل تهدیدات احتمالی، ادامه داد: پدافند غیرعامل باید در همه طرح‌های عمرانی و زیرساختی استان بر اساس قانون و ذیل مبحث 21 مقررات ملی ساختمان، الزامات قانونی بند الف ماده 215 و بند11 ماده121 تهیه و تدوین شود.

مروارید با بیان این‌که پدافند غیرعامل به لحاظ اهمیت و جایگاهی که در برقراری امنیت و آرامش در همه ابعاد دارد باید مدنظر همه مسئولان و دستگاه‌ها باشد، ادامه داد: مدیریت بحران و پدافند غیرعامل به لحاظ شکلی شبیه به هم بوده ولی به لحاظ ماهیتی با هم متفاوت‌اند.

وی خاطرنشان کرد: مدیریت بحران اقداماتی برای مدیریت حوادث پیش‌آمده و در وضعیت بحرانی است که پس از بحران پیش آمده است، درحالی‌که پدافند غیرعامل ایمن‌سازی، پیشگیری و رفع تهدیدات احتمالی است.

استاندار ایلام تأکید کرد: با برنامه‌ریزی مناسب در بحث پدافند غیرعامل می‌توان امنیت و جان و مال انسان، محیط و تجهیزات را تأمین کرد و در آینده از تخریب آن‌ها جلوگیری کرد.

وی با بیان این‌که نگاه به پدافند غیرعامل در استان باید عملیاتی باشد، تصریح کرد: ایلام با داشتن 425 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق که به خاطر وجود گروه‌های تروریستی وضعیت ناامن و نامناسبی دارد، دارای جایگاهی ویژه است که همواره باید در برنامه‌ریزی‌های کلی در استان مورد توجه قرار گیرد.

مروارید با اشاره به اهمیت توجه به پدافند غیرعامل، آموزش در دستگاه‌های اجرایی و فرهنگ‌سازی عمومی در جامعه گفت: باید تلاش شود با استفاده از تجارب و توانمندی‌های اساتید مجرب و برجسته کشوری زمینه آموزش و فرهنگ‌سازی را در استان فراهم آورد تا هیچ‌کس با مقوله پدافند غیرعامل بیگانه نباشد.

وی تأکید کرد: تهیه و تدوین اهداف و برنامه‌های پدافند غیرعامل باید با پوشش ضعف‌های موجود و حرکت به سمت وضع مطلوب و با تکیه بر اسناد بالادستی در حوزه عمرانی و برنامه‌ریزی باشد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر