۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۸
کد خبر: ۱۱۸۲۰
رئیس مجلس با اشاره به وضع تحریم‌های جدید از سوی کنگره آمریکا گفت: در صورتی که آمریکا به این مسیر برود پشیمان خواهد شد و با یک حرکت جهشی در فناوری هسته‌ای ایران مواجه می‌شود چرا که این موضوع برای ایران مقدور است.
علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی ظهر امروز با داوید اوساپاشایلی رئیس مجلس گرجستان که به همراه یک هیئت پارلمانی به کشورمان سفر کرده است دیدار و گفت‌وگو کرد.

لاریجانی پس از گفت‌وگو با رئیس مجلس گرجستان در نشست خبری به تشریح مسائل مطرح شده در این نشست پرداخت.

وی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در مورد اقدام مجلس ایران در مواجهه با وضع تحریم‌های جدید از سوی کنگره آمریکا اظهار داشت: اکنون نمی‌خواهم راجع به این بحث‌ها که چقدر اصالت دارد صحبت کنم. ولی روشن است که ما سناریوی این موضوع را به طور جدی طراحی کرده‌ایم و اگر آنها به سمت وضع تحریم‌های جدید بروند، پشیمان خواهند شد و با یک حرکت جهشی در فناوری هسته‌ای ایران مواجه می‌شوند و این کار برای ایران مقدور است.

لاریجانی بر همین اساس تاکید کرد: ایران برای حل مسئله از طریق مذاکرات سیاسی انعطاف‌هایی داشته است، اما اینکه امروز آقای اوباما می‌گوید مشکلاتی در پارلمان و کنگره داریم، ربطی به ما ندارد و ایران نباید هزینه حل مشکلات آنها را بپردازد.

رئیس مجلس ادامه داد: اگر اوباما در حل مسائل داخلی خود ناتوانی دارد، نباید مشکلات را در مذاکرات سرریز کند و همانطور که ما در حال کنترل شرایط هستیم، آنها هم باید برای کنترل موضوع توانمندی داشته باشند. حالا اگر نمی‌توانند نباید بگویند که مذاکرات مشکل پیدا کرده است.

وی با تاکید بر اینکه هرگونه ناتوانی آمریکا در این امر به آن معنی است که آنها مذاکرات را به هم زدند، گفت: مسیر مذاکرات را مسیر معقول برای حل مسئله می‌دانیم و البته زمینه و مطالعاتی برای سناریوی بدیل آن هم انجام شده و مطالعاتی هم در بودجه سال آینده صورت می‌گیرد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر