۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۷
کد خبر: ۱۱۸۱۵
لوفیگارو:
روزنامه فرانسوی 'لو فیگارو' نوشت: وزیر امور خارجه ایران در مورد تحریم های جدید آمریکا علیه کشورش هشدار داد.
به گزارش روز شنبه این روزنامه، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در داووس اعلام کرد: تحریم های جدید از سوی آمریکا ممکن است توافق احتمالی بر سر مسئله هسته ای را به خطر بیاندازد.

بر پایه این گزارش، در حالی که نمایندگان کنگره آمریکا در تلاش برای اعمال تحریم های جدید علیه ایران هستند، ظریف گفت: ما برای باز گذاشتن راه امکان دستیابی به توافق، موافقت کردیم. اگر کسی چه کنگره آمریکا و چه هر فرد دیگری، این توافق را بشکند جامعه جهانی او را منزوی خواهد کرد.

این روزنامه نوشت: ظریف جامعه جهانی را به ایستادن در مقابل فرایندی فراخواند که بخواهد این دستاورد بسیار مهم را بر هم بزند.

دیدار روز جمعه 'محمد جواد ظریف' وزیر امور خارجه ایران با 'جان کری' همتای آمریکایی اش در حاشیه نشست داووس در رسانه های فرانسوی زبان نیز بازتاب یافت.

پس از آن که خبرگزاری فرانسه خبر این دیدار را منتشر کرد، روزنامه های فرانسوی 'لو فیگارو' و 'لیبراسیون' و هفته نامه 'لوپوئن' این خبر را بر پایگاه های اطلاع رسانی خود قرار دادند.

لو پوئن و لیبراسیون در این باره نوشتند: تعدادی از نمایندگان کنگره آمریکا امیدوارند با تصویب قانونی، تحریم های ایران را در صورت شکست مذاکرات پیش رو تشدید کنند تا به این ترتیب تهران را تحت فشار قرار دهند. این در حالی است که 'باراک اوباما' تهدید کرده هرگونه قانون مصوب مرتبط با تحریم های جدید علیه ایران را وتو می کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر