۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۶
کد خبر: ۱۱۷۹۲
یک مقام وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد دولت این کشور همانگونه که پیشتر نیز اعلام کرده است به تحویل سیستم‌های اس-۳۰۰ به ایران اعتراض خواهد کرد.
دولت آمریکا در حال "بررسی" اطلاعات درباره سفر سرگی شوئیگو، وزیر دفاع روسیه، به تهران است. آمریکایی‌ها پیشتر هشدار داده بودند که ارائه سیستم‌های موشکی اس‌-300 به ایران غیرقابل پذیرش است.

یک مقام وزارت خارجه آمریکا در گفتگو با خبرگزاری ایتارتاس گفت: "آمریکا گزارش‌های خبری درباره دیدارهای مقامات دولت ایران و روسیه برای گفتگو پیرامون همکاری‌های نظامی و توافقات احتمالی را مشاهده کرده و اکنون در حال بررسی این گزارش‌ها است."

این مقام در ادامه افزود: "طرف آمریکایی پیشتر به وضوح اعلام کرده که به فروش سیستم‌های اس-300 به ایران اعتراض خواهد کرد، این اعتراضات هنوز به قوت خود باقی است."

اجرای قرارداد فروش سیستم‌های موشکی اس-300 به ایران به بهانه تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل در سپتامبر 2010 به حالت تعلیق در آمد. تهران بعدها شکایتی را علیه این اقدام در دادگاه مطرح کرد. تابستان گذشته، کشورمان اعلام کرد که نسخه ایرانی این نوع سیستم‌ها با نام باور-373 را با موفقیت آزمایش کرده است
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر