۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۰
کد خبر: ۱۱۷۹۰
کارگاه آموزشی با عنوان پدافند غیر عامل در فرودگاه تبریز برگزار گردید.
در این کارگاه یکروزه که مدیرکل ، معاونین و پرسنل اداره کل فرودگاه های استان و نهادها و ارگان های مستقر در فرودگاه تبریز حضور داشتند، مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری آذربایجان شرقی در سخنانی به بیان مفهوم پدافند غیرعامل پرداخت.                                                                                                         

سردار احمدجهانسری ضمن تشکر از مدیرکل فرودگاه های استان به جهت اهتمام به برگزاری این جلسه گفت: در بسیاری از کشورهای دنیا، پدافند غیرعامل بعنوان وزراتخانه فعالیت می کند و این مفهوم در جهان امروز بسیار مورد توجه قرار گرفته است.                                                                                                     

وی افزود: در کشور ما در سال 82 به فرموده مقام معظم رهبری ، پدافند غیر عامل ، زیر نظر ستاد کل نیروهای مسلح آغاز به فعالیت نمود و در سالهای اخیر فعالیتهای خوبی در این زمینه انجام گرفت است.  


                    

جهانسری در تعریف کلی از مفهوم پدافند غیرعامل افزود: اگر نظام مدیریت کشور تهدیدات مختلف را بشناسد و در جهت رفع آنان تلاش کند، کشور به سمت پایداری خواهد رفت و مردم متوجه آسیب ها خواهند شد.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری آذربایجان شرقی گفت: تهدیدات مختلفی در فضای متفاوت پیش رویه ماست که فضای سایبر ، محیط زیست ، هسته ایی ، سیاسی و ... از آن جمله اند.                                               

وی با اشاره به اهمیت موضوع " مردم" در بحث پدافند غیر عامل گفت: مردم و سلامت آنان از بحث های بسیار مهم در این حوزه است و یکی از مهم ترین اهداف پدافند غیر عامل حفظ سلامت مردم در تهدیدهای طبیعی و غیر طبیعی است.                                                                                                                   

 جهانسری با اشاره به موضوع مهم فضای سایبر در بحث پدافند غیر عامل گفت: امروزه فضای سایبر وارد کلیه شئون زندگی عمومی و خصوصی ما شده است و اگر با این فضا و اقتضائات آن آشنا نباشیم ، ممکن است با تهدیدات بسیار جدی مواجه شویم.    
                                                                         

موضوعات محیط زیست و سیاسی از دیگر مباحث مطرح شده در این کارگاه یک روزه بود

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر