۱۱ دی ۱۳۹۱ - ۱۲:۰۰
کد خبر: ۱۱۷۲
مرحله دوم و اصلی رزمایش ˈالی بیت المقدسˈبا شرکت 20هزار نفر از بسیجیان خوزستان با رمزˈلبیک یا رسول الله ˈ به وسعت 100کیلومتر مربع در پادگان شهید رستم پور اهواز برگزار شد.
به گزارش پايداري ملي، در این رزمایش که شماری از فرماندهان سپاه و بسیج، استاندار خوزستان ، نماینده ولی فقیه در خوزستان و مسوولان اجرایی استان حضور داشتند سردار ˈحسین سلامیˈ جانشین فرماندهی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی فرمان آغاز این رزمایش را صادر کرد.

نیروهای عمل کننده در این رزمایش، عملیات تمرینی و تاکتیکی خود شامل عملیات ضد هلی برن ، امداد و نجات ، استتار و اختفا و حمله به دشمن فرضی را با وجود شرایط نامساعد جوی و مه آلودگی با موفقیت به انجام رساندند.

فرمانده سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان در باره چگونگی اجرا و اهداف این رزمایش نیز گفت: این رزمایش به منظور بالابردن توان بازدارندگی و مقابله با تهدیدهای منطقه ای و فرا منطقه ای و نمایش اقتدار نیروهای واکنش سریع بیت المقدس انجام شد.

وی گفت: در این رزمایش علاوه بر حضور موثر گردان های واکنش سریع ، گردان های امام حسین (ع) سپاه و گردان های الزهرا متشکل از خواهران بسیجی نیز شرکت داشتند.

فرمانده سپاه ولیعصر(عج) خوزستان، تمرین فراخوانی گردان های واکنش سریع، ارزیابی توان ترابری سنگین، بررسی توان تجهیز نیروهای عمل کننده، ایجاد هماهنگی خدمات رزمی ، توان سنجی پشتیبانی از یگان های رزمی ، تمرین پدافند غیرعامل ، هماهنگی و تعامل بین رده های نیروی زمینی سپاه ، آمادگی برای مقابله با تهدیدهای منطقه ای و فرامنطقه ای و ایجاد روحیه شور و نشاط بین نیروهای رزمنده را از دیگر اهداف برگزاری موفقت آمیز این رزمایش عنوان کرد.

روز نخست این رزمایش که روز پنج شنبه با فراخوانی و استقرار نیروها شروع شد برنامه های فرهنگی، بصیرت افزایی و معنوی شامل قرائت زیارت عاشورا، دعای کمیل، پاسخگویی به شبهات و سووالات برگزار شد.

در این رزمایش رزمی - معنوی، طلاب و روحانیون ضمن اجرای برنامه های معنویت افزایی، راههای مقابله با تهدیدات نرم دشمنان را تشریح کردند.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر