۰۸ دی ۱۳۹۳ - ۰۸:۲۱
کد خبر: ۱۱۳۸۷
سردار جزایری:
معاون ستادکل نیروهای مسلح با بیان اینکه حماسه نهم دی ماه سال 88، شکست کودتا علیه انقلاب اسلامی را قطعی کرد، گفت: کسانی که سعی دارند حماسه 9 دی دیده نشود و یا آنرا کمرنگ می کنند، در ادامه و دنباله همان فتنه بزرگ به حساب می آیند.
سردار سید مسعود جزایری معاون ستاد کل نیروهای مسلح پیرامون 9 دی و حماسه حضور مردمی در آن روز اظهار داشت: حماسه نهم دی ماه سال 88، شکست کودتا علیه انقلاب اسلامی را قطعی کرد. البته نباید از سایر سناریو های کودتایی دشمن غافل باشیم.

وی افزود : فتنه بزرگ سال 88 حاصل تلاش بیش از دو دهه دشمن خارجی با همکاری عوامل داخلی با قصد برانداز محتوایی نظام بود.

فرمانده قرارگاه جنگ نرم در تشریح این مسأله اظهار داشت :ساختار فتنه 88 به لحاظ نحوه حضور و نقش ها عبارت بود از « سیاست گذاران، اندیشه سازان و برنامه سازان» این کودتا که خارجی ها بودند. « کارگزاران، پردازشگران و بازگردانان صحنه» خارجی ها و داخلی ها و « بازی گران وبازی خوردگان صحنه» ، داخلی ها بودند.

سردار جزایری ادامه داد: در این فتنه همچنین به لحاظ دخالت بیگانه 6 نوع ساختار دخالت داشتند ازجمله مراکز تصمیم گیری کلان در غرب مثل کلوپ بیلدر برگ که اکثر خانواده های سلطنتی اروپا و سرمایه داران بزرگ و سیاست مداران مشهور عضو این کلوپ هستند و تصمیم گیری برای جنگ در افغانستان و عراق و مقابله با انقلاب اسلامی را در کارنامه دارد.

وی در همین رابطه ادامه داد: تئوری پردازان و نظریه پردازانی مانند جین شارب یکی از طراحان نظریه براندازی نرم، مایکل لدین از طراحان انقلاب های مخملی، دیوید فروم تئورسین ایران محور شرارت و یکی از طراحان جذب نخبگان ایرانی و وصل کردن آنان به مراکز مرتبط و توماس ال فرید من که در اکثر حوادث خاورمیانه در صحنه حاضر است و معتقد بود استقرار یک انقلاب سبز بهترین راه حمایت از اصلاح طلبان در ایران است.

جزایری در ادامه پیرامون معرفی ساختار خارجی فتنه 88 گفت: بجز موارد برشمرده شده ما با تعدادی مراکز پدیده شناسی و ایده پردازی و تصمیم سازی که دهها طرح علیه انقلاب اسلامی و جهان اسلام را در کارنامه دارند روبرو بودیم که از آن میان می توان به کانون رند، مؤسسه امریکن اینترپرایز، مؤسسه بروکینگز و کمیته خطر جاری و نیز سیاست مداران و کارگزاران که بسیاری از آنها مجری تفکرات و اندیشه هایی هستند که توسط بنیادهای سیاستگذار و کانون های تفکر و تئوری پردازان تهیه شده اند اشاره نمود.

وی گفت: در این ساختار مراکزی مورد شناسایی قرار گرفتند که باید از آنها بعنوان مراکز پیاده سازی، مدیریت و اجرا یاد کرد مثل کمیته امورعمومی آمریکا و اسرائیل (آپیک)، بنیاد سورس مسئول شناسایی، حمایت و بکارگیری فعالان انتخاباتی در نهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران، بنیاد راکفلز، بنیاد اعانه ملی دموکراسی (ان ـ ای ـ دی)، هالیود، شرکت یوبی سافت، بنیاد دفاع از دموکراسی، مرکز سیاستگذاری امنیتی ( CSP) و مرکز ویلسون.

معاون ستاد کل نیروهای مسلح در ادامه با بیان اینکه توطئه خارجی هر قدر هم که بزرگ و حساب شده باشد بدون عوامل داخلی به انجام نمی رسد، گفت در سال 88، در اثر پیوند عوامل داخلی با همین ساختار بر شمرده شده، بزرگترین ضربه به نظام اسلامی وارد آمد و اگر نبود تفضل الهی و تدابیر رهبری و حضور حماسی مردم در صحنه، اثری از انقلاب باقی نمی ماند.

رئیس ستاد تبلیغات دفاعی کشور تأکید کرد: گناه عوامل داخلی فتنه 88 بسیار بزرگتر از عوامل خارجی است و در این میان ضربه ای که بواسطه بخشی از خواص و مدیران و کارگزاران و چهره های شناخته شده بر انقلاب وارد شد عمیق تر از سایر عوامل ضد انقلاب ، فریب خوردگان و بازی خورده ها بوده است.

جزایری در ادامه اظهار داشت: سران داخلی فتنه را نباید منحصر در چند نفر دانست بلکه در لایه های بالایی هرم فتنه با افرادی مواجه هستیم که بعضاً دارای مسئولیت های مهمی نیز بودند و در طیفی از سیاستمداران، سیاستمداران در سایه، مدیران و بومی سازان تئوری های براندازی خارجی ، قابل مشاهده هستند که با گره خوردن این دسته از خواص داخلی با طراحان براندازی در خارج از کشور جریان فتنه شکل گرفت.

سردار جزایری در بخش دیگر اظهاراتش گفت: عده ای دانسته یا ندانسته تلاش می کنند بر این فاجعه بزرگ ملی سرپوش بگذارند که این عمل آنان خود جفای دیگری بر نظام و انقلاب و رهبری است . به گونه ای که حتی حاضر نیستند از واژه فتنه استفاده کنند و در کمال تأسف هنوز هم نظام مبتلا به این اشخاص است.

معاون ستادکل نیروهای مسلح ادامه داد: از آنجا که سیاست نظام در برخورد با فتنه گران بر مبنای مدارا بوده است، دستگاه های ذیربط وظیفه دارند، ضمن تداوم آگاه سازی عمومی، تمهیداتی بکار برند تا جلوی سوء استفاده بیشتر آنان گرفته شود در غیر این صورت با توجه به ادامه دشمنی رژیم های سلطه، احتمال بروز تهدیدات و فتنه های جدید دور از انتظار نیست.

وی در پایان اظهار داشت : حماسه نهم دی، انقلاب اسلامی را از یک گذرگاه خطرناک به سلامت عبور داد و رویداد مهمی در تاریخ پرشکوه انقلاب اسلامی است و لذا اهتمام و یا عدم اهتمام به این مسأله یکی از نشانه هایی است که بخصوص گروه ها و جریان های سیاسی در کشور با آن شناخته می شوند. کسانی که سعی دارند حماسه 9 دی دیده نشود و یا آنرا کمرنگ می کنند، در ادامه و دنباله همان فتنه بزرگ بحساب می آیند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر