۰۱ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۷
کد خبر: ۱۱۳۰۲
لاریجانی پیش از ترک تهران به‌مقصد دمشق مطرح کرد
علی لاریجانی قبل از ترک تهران و آغاز سفر خود به کشورهای عراق، سوریه و لبنان تأکید کرد ایران و عراق دو کشور همسو در راستای مبارزه با تروریسم هستند.
علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي صبح امروز پيش از ترک تهران به‌مقصد سوريه براي انجام سفري منطقه‌اي به کشورهاي عراق، لبنان و سوريه، در جمع خبرنگاران در فرودگاه مهرآباد با بيان "با سه کشور عراق، لبنان و سوريه روابط نزديکي داريم" گفت: گسترش روابط با اين کشورها از علل انجام اين سفر منطقه‌اي است.
وي ادامه داد: همچنين در اين سفر درباره همکاري‌هاي دوجانبه با کشور سوريه و با لبنان براي حل و فصل مسائل منطقه‌اي با اين کشور گفت‌وگو مي‌شود.
رئيس مجلس تصريح کرد: اين موضوعات به‌ويژه رايزني در مسائل منطقه‌اي و پيدا کردن راه حل‌هايي براي بهبود شرايط امنيتي و سياسي و همکاري‌هاي پارلماني در سفر به اين سه کشور ديده شده است.
لاريجاني همچنين گفت: در سفر به سه کشور موضوعاتي همچون مسائل منطقه‌اي، امنيتي و پارلماني مورد بررسي قرار مي‌گيرد.
وي با اشاره به وضعيت کشور عراق افزود: ايران و عراق دو کشور همسو در راستاي مبارزه با تروريسم هستند زيرا عراق در شرايط کنوني گرفتار يک نوع تروريسم بدخيم بوده که اين موضوع، شرايط را به هم ريخته است.
به گزارش تسنيم، رئيس مجلس شوراي اسلامي در سفر 4روزه به 3 کشور سوريه، لبنان و عراق ضمن ديدار با همتايان خود با ساير مقامات ارشد سياسي اين کشورها ديدار و پيرامون مسائل مربوط به روابط دوجانبه ميان طرفين گفت‌وگو خواهد کرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر