۲۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۳
کد خبر: ۱۱۲۸۳
پدافند غیرعامل استان قزوین
در این جلسه رحیمی با اشاره به این که تدوین طرح جامع پدافند غیرعامل یکی از اقدامات بسیار مهم جهت تحلیل نقاط ضعف و قوت استان می باشد عنوان کرد:طرح جامع پدافند غیرعامل که در جلسه شورای پدافند غیرعامل به تصویب رسید یکی از اقدامات بسیار مهم و اساسی بود که می تواند ما را در شناخت هر چه بهتر آسیب ها و تهدیدها و نقاط قوت موجود یاری رساند.
در اين جلسه رحيمي با اشاره به اين که تدوين طرح جامع پدافند غيرعامل يکي از  اقدامات بسيار مهم جهت تحليل نقاط ضعف و قوت استان مي باشد عنوان کرد:طرح جامع پدافند غيرعامل که در جلسه شوراي پدافند غيرعامل به تصويب رسيد يکي از اقدامات بسيار مهم و اساسي بود که مي تواند ما را در شناخت هر چه بهتر آسيب ها و تهديدها و نقاط قوت موجود ياري رساند.

جانشين شوراي پدافند غيرعامل استان افزود:طرح جامع پدافند غيرعامل جزو اسناد بالادستي در استان محسوب مي شود که شامل راهبردها و سياست هايي براي کاهش آسيب پذيري است که بايستي برخي از تهديدات فعلي نيز در اين طرح لحاظ شود.

وي همچنين خواستار همکاري گسترده تر دستگاهها با گروه مشاورين پدافند غيرعامل شد.

پور برات، با اشاره با تاکيد رهبر معظم انقلاب بر موضوع پدافند غيرعامل اظهار داشت:يکي از دغدغه هاي مهم رهبري رعايت ملاحظات پدافند غيرعامل در احداث زيرساخت هاي حياتي و حساس در کشور مي باشدکه بحمدالله دولت محترم در اين زمينه اقدامات مناسبي را انجام داده است.

وي با اشاره به اين که استان قزوين از استان هاي پيش رو در حوزه پدافند مي باشد افزود:اگر ملاحظات پدافندي را براي زير ساخت هاي حياتي در نظر نگيريم ممکن است پروژه اي که چندين سال زمان و هزينه صرف ساخت آن شده در يک نصف روز از بين برود.

معاون فني سازمان پدافند کشور با اشاره به  پيچيدگي تهديدات موجود افزود:حفظ مراکز مهم و مصون سازي کشور در برابر تهديدات دشمن ساخت، وظيفه سازمان پدافند مي باشد و با توجه به حجم و تنوع تهديدات،نيازمند توجه همه مسئولين امر در اين خصوص مي باشد.

افشار، مدير کل پدافند غيرعامل استانداري قزوين ضمن قدرداني از زحمات و تلاش هاي کارگروههاي 13 گانه پدافند غيرعامل جهت تکميل طرح جامع پدافند غيرعامل، برگزاري چنين نشست هايي را سبب فهم مشترک از طرح جامع عنوان کرد و افزود:

با تصويب و تدوين طرح جامع پدافند غيرعامل به دنبال شناخت ضعف ها وآسيب پذيري ها هستيم و دستگاههاي اجرايي با توجه به اشرافي که در حوزه مورد نظر دارند،مي توانند کمک شاياني در ارائه اين طرح مهم داشته باشند.

وي افزود:در صدد آن هستيم تا جلسات کارشناسي منظمي متشکل از کارگروهها و گروه مشاورين جهت بيان نقطه نظرات برگزار گردد.

در پايان اين مراسم از فعالين حوزه پدافند استان با اهداء لوح، تقدير شد.

پدافند غيرعامل مجموعه اقدامات غير مسلحانه اي مي باشد که با هدف مصون سازي کشور از تهديدات انساني جهت کاهش آسيب پذيري ها و تداوم خدمات مورد نياز انجام مي گيرد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر