۲۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۱
کد خبر: ۱۱۲۶۶
جانشین شورای پدافند غیرعامل استان قزوین؛
دومین نشست دبیران کارگروههای تخصصی شورای پدافند غیرعامل استان به همت اداره کل پدافند قزوین برگزار شد.

ایوب رحیمی جانشین شورای پدافند غیرعامل استان قزوین اظهار داشت: طرح جامع پدافند غیرعامل که در جلسه شورای پدافند غیرعامل به تصویب رسید یکی از اقدامات بسیار مهم و اساسی بود که می تواند ما را در شناخت هر چه بهتر آسیب ها و تهدیدها و نقاط قوت موجود یاری رساند .

جانشین شورای پدافند غیرعامل استان افزود:طرح جامع پدافند غیرعامل جزو اسناد بالادستی در استان محسوب می شود که شامل راهبردها و سیاست هایی برای کاهش آسیب پذیری است که بایستی برخی از تهدیدات فعلی نیز در این طرح لحاظ شود .

وی همچنین خواستار همکاری گسترده تر دستگاهها با گروه مشاورین پدافند غیرعامل شد.

پور برات، با اشاره با تاکید رهبر معظم انقلاب بر موضوع پدافند غیرعامل اظهار داشت:یکی از دغدغه های مهم رهبری رعایت ملاحظات پدافند غیرعامل در احداث زیرساخت های حیاتی و حساس در کشور می‌باشدکه بحمدالله دولت محترم در این زمینه اقدامات مناسبی را انجام داده است .

وی با اشاره به این که استان قزوین از استان های پیش رو در حوزه پدافند می باشد افزود:اگر ملاحظات پدافندی را برای زیر ساخت های حیاتی در نظر نگیریم ممکن است پروژه ای که چندین سال زمان و هزینه صرف ساخت آن شده در یک نصف روز از بین برود .

معاون فنی سازمان پدافند کشور با اشاره به پیچیدگی تهدیدات موجود افزود:حفظ مراکز مهم و مصون سازی کشور در برابر تهدیدات دشمن ساخت، وظیفه سازمان پدافند می باشد و با توجه به حجم و تنوع تهدیدات،نیازمند توجه همه مسئولین امر در این خصوص می باشد .

افشار، مدیر کل پدافند غیرعامل استانداری قزوین ضمن قدردانی از زحمات و تلاش های کارگروههای 13گانه پدافند غیرعامل جهت تکمیل طرح جامع پدافند غیرعامل، برگزاری چنین نشست هایی را سبب فهم مشترک از طرح جامع عنوان کرد و افزود: با تصویب و تدوین طرح جامع پدافند غیرعامل به دنبال شناخت ضعف ها وآسیب پذیری ها هستیم و دستگاههای اجرایی با توجه به اشرافی که در حوزه مورد نظر دارند،می توانند کمک شایانی در ارائه این طرح مهم داشته باشند .

وی گفت:در صدد آن هستیم تا جلسات کارشناسی منظمی متشکل از کارگروهها و گروه مشاورین جهت بیان نقطه نظرات برگزار گردد .

در پایان این مراسم از فعالین حوزه پدافند استان با اهداء لوح، تقدیر شد

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر