۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۱
کد خبر: ۱۱۲۶۰
نماینده مجلس:
نماینده مردم مراغه و عجب شیر در مجلس شورای اسلامی گفت: جنگ اقتصادی از عوامل بحران زا و پدافند غیر عامل دشمن علیه کشور است.
مهدی داوتگری روز چهارشنبه در جلسه شورای اداری مراغه افزود: مسوولان و مردم باید در کنار یکدیگر بر اساس تاکیدهای رهبری و ترفندهای پدافند عامل، راهکارهای علمی و عملی برای جنگ اقتصادی دشمن ارایه کنند.

وی گفت: اگر در حوزه پدافند غیر عامل جنگ اقتصادی اهتمام جدی داشته باشیم، می توانیم اقتصاد مقاومتی را به معنای کامل محقق کنیم.

دواتگری خاطرنشان کرد: دشمن در عرصه رسانه ای و جنگ اقتصادی بدنبال تاثیر گذاری بر فرهنگ، سنت و ذائقه مردم است.

وی یادآوری کرد: توجه کافی به روش های مدیریت بحران قبل از وقوع آن -پدافند غیرعامل- از نیازهای اساسی جامعه بوده تا در زمان وقوع بحران، بهترین عملکرد انجام شود.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری آذربایجان شرقی نیز در این آیین گفت: اطلاع رسانی، فرهنگ سازی و ارایه آموزش به جامعه هدف، مراحل اصلی موفقیت در پدافند غیر عامل است.

احمد جهانسری با اشاره به اینکه در زمان کنونی بیشترین توجه قدرت های غالب جهانی به سمت تغییر ماهیت جنگ ها از سخت افزاری به نرم افزاری است، افزود: اکنون دفاع پدافند غیر عامل به سمت جنگ های هسته ای، زیستی، سایبری، فرهنگی و NBC سوق یافته است.

وی اظهار کرد: پدافند غیر عامل زمانی موفق خواهد بود که بتوانیم قبل از وقوع بحران ها، مردم و جامعه هدف خود را با نشانه های آن در قبل و بعد از وقوع آگاه کنیم.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری آذربایجان شرقی ادامه داد: رفتار شناسی و برنامه ریزی علمی در این زمینه مهمترین رکن تحقق اهداف پدافند غیر عامل است.

جهانسری گفت: در حمله سایبری، جامعه هدف بیشتر جوانان، دانشجویان و دانش آموزان هستند که باید همه آحاد مردم در این ارتباط با فرهنگ سازی جوانان را از خطرها آگاه کنند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر