۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۴
کد خبر: ۱۱۲۵۹
معاون عمرانی استاندار قزوین:
معاون عمرانی استاندار قزوین گفت: در راستای مقابله با بلایای طبیعی باید از پدافند غیرعامل استفاده شود و این نکته حائز اهمیت است.
منوچهر حبیبی پیش از ظهر امروز در همایش همراهی با پدیده زلزله که با همکاری جمعیت هلال‌احمر قزوین، اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین و استانداری قزوین در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار کرد: بلایای طبیعی از امتحانات الهی هستند و خداوند نیز راه‌های مقابله با این بلایای طبیعی را در اختیار انسان قرار داده است.

وی بیان کرد: افراد باید با استفاده بهینه و درست از هوش و ذکاوت خود در راستای مقابله با حوادث غیرمترقبه اقدام کنند و به این نکته توجه داشته باشند که این حوادث قابل پیش بینی نیستند و افراد باید خود را همیشه آماده بروز این حوادث کنند.

معاون عمرانی استاندار قزوین تصریح کرد: همه افراد باید از علم و فن در راستای مقابله با بلایای طبیعی استفاده کنند تا خسارات ناشی از این بروز این حوادث غیرمترقبه به حداقل برسد.

وی افزود: در راستای مقابله با بلایای طبیعی باید از پدافند غیرعامل نیز استفاده شود و این نکته حائز اهمیت است که مدیران با همکاری کارشناسان در این زمینه باید کارگاه‌های آموزشی برگزار کرده و دانش آموزان را نسبت به این موضوعات آگاه کنند.

حبیبی خاطرنشان کرد: در زمینه مقابله با بلایای طبیعی مانند زلزله دو نکته مهم و اساسی حائز اهمیت است، نخست اینکه آموزش در این مباحث را باید بسیار جدی بگیریم و کارگاه‌های آموزشی مستمر در این زمینه برگزار کنیم تا سطح آگاهی دانش‌آموزان که نسل آینده این جامعه هستند، افزایش یابد.

وی افزود: دومین گام در زمینه مقابله با بلایای طبیعی این است که مقاوم‌سازی ساختمان‌های عمومی مانند مدارس، بیمارستان‌ها، دستگاه‌های اداری و غیره در اولویت قرار گیرد چراکه در مکان‌های عمومی رفت و آمد افراد زیاد است.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر