۲۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۲
کد خبر: ۱۱۲۳۹
مدیرکل پدافند غیرعامل مازندران:
مدیرکل پدافند غیرعامل مازندران با اعلام اینکه اعضای کمیته‌های مدیریت بحران باید از جنگ شناخت داشته باشند، گفت: با این حال مدیران و کارگروه‌ها با پدافند غیرعامل آشنایی ندارند.
سید یدالله نبوی دوشنبه شب در جلسه هماهنگی مانور افت فشار گاز در فرمانداری آمل با اشاره به اینکه به منظور مقابله با تهدیدات و کاهش‌پذیری آسیب‌ها در هنگام بحران ماموریت‌های ویژه‌ای در کشور تدارک دیده شده است، اظهار داشت: حفاظت از جان و مال مردم با تامین منابع لازم برای مدیریت بحران در رده ماموریت‌های ویژه قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه ابتدا باید تهدیدات را شناخت و متناسب با نوع نیاز جامعه در زمینه بحران‌ها قدم برداشت، افزود: یکی از مولفه‌های اصلی پدافند غیرعامل شناخت تهدیدات است.

نبوی با اشاره به اینکه امروز تهدیدات دشمن تغییر ماهیت پیدا کرده است، تصریح کرد: باید ابزارهای پیشگیری و بازدارنده در زمینه تهدیدات نیز افزایش پیدا کند.

این مسئول با اعلام اینکه اعضای کمیته‌های مدیریت بحران باید از جنگ شناخت داشته باشند، افزود: با این حال مدیران و کارگروه‌ها از عوامل پدافند غیرعامل آگاهی ندارند.

مدیرکل پدافند غیرعامل مازندران با تاکید بر اینکه آشنایی نداشتن مدیران یک ضعف به شمار می‌رود، اظهار داشت: مدیران نظام باید با بهره‌گیری از تجربیات هشت سال دفاع مقدس توسعه زیرساخت‌های پدافند غیرعامل را در دستور کار قرار دهند.

وی با تاکید بر اینکه در پروژه‌های عمرانی الزامات پدافند غیرعامل رعایت شود از مدیران خواست بودجه‌ای برای پدافند غیرعامل در نظر بگیرند.

نبوی با اشاره به اینکه 10 سال است بر روی پدافند غیرعامل کار می‌کنیم اما برخی به پدافند غیرعامل آشنایی ندارند در حالی که همه دستگاه‌ها باید برنامه آموزشی در این زمینه انجام دهند، تصریح کرد: در طراحی و معماری شهری شهرداران باید نهایت اصول شهرسازی را در نظر بگیرند.

وی با اعلام برگزاری مانور افت فشار گاز در آمل عنوان کرد: به دلیل اینکه آمل در زمستان بیشترین افت گاز را دارد این رزمایش در این شهرستان در نظر گرفته شده و در آن قطعی گاز 24 ساعته مانور می‌شود.

این مسئول با تاکید بر اینکه مانور افت فشار گاز با تایید مدیریت پدافند غیرعامل کشور انجام می‌شود، افزود: تمام واحدهای صنعتی، نانوایی‌ها و ادارات باید به سیستم دوگانه سوخت مجهز شوند.

وی خاطرنشان کرد: سیاست‌های کلی استان تامین گاز خانگی است و به این منظور در زمان افت فشار، گاز صنایع و نانوایی‌ها قطع می‌شود.

مدیرکل پدافند غیرعامل مازندران در پایان بیان کرد: اقدامات بازدارنده در سراسر استان به منظور بالا بردن پایداری خطوط در زمان رزمایش صورت می‌گیرد.
f
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر