۱۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۴
کد خبر: ۱۱۰۸۳
سردار سلامی:
جانشین فرمانده کل سپاه افزود: کشور ما هرگز رنگ و بوی کشورهای تحریم شده جهان را نگرفت و هیچ گاه در مقابل تحریم دشمنان ضعیف نشد بلکه استعدادهای ما شکوفا و اتکای ما به خداوند حقیقی تر شد.
سردار سرتیپ پاسدار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه صبح شنبه در کنگره شهدای دانشجوی استان اردبیل افزود: آمریکایی ها و غربی ها همه ظرفیت های ممکن خود را علیه انقلاب اسلامی ایران به کار گرفته اند و ما هنوز نتوانسته ایم از ظرفیت های مهمی که در دنیای اسلام نهفته است استفاده کنیم اما توانسته ایم مواضع این قدرت را به نفع مسلمانان منطقه تغییر دهیم.

وی ادامه داد: راه غلبه بر دشمنان را آموخته ایم که این راه از عاشورا آغاز شده است و اکنون نیز با توجه به محتویات زمان و الهام گرفته از درس های عاشورا پیش می رویم.

جانشین فرمانده کل سپاه یادآور شد: آموخته ایم که می توان در مقابل دشمنان و تحریم ها ایستاد و پیشرفت کرد و برای تعالی سرزمینمان همه شکوفه های استعداد را به گل های معطر تبدیل کرده ایم و در میدان علم، فناوری و فرهنگ به قدرت های بزرگ جهان نزدیک شده ایم.

سردار سلامی تصریح کرد: امروزه می بینیم قدرت دفاعی ما همچنان قوی و پیشرفته شده به شکلی که هیچ قدرت بزرگ نظامی حتی در فضای رویا و خیال هم نمی تواند نگاه تهدید آمیزی به دنیا داشته باشد و این از نشانه های جهاد علمی فرزندان این سرزمین است.

وی گفت: موشک های ایرانی که امروزه سینه فضا را می شکافند و اینکه ایران به باشگاه کشورهای دارای فناوری هوا و فضا وارد شده یک حقیقت است و این فناوری از باور درون جوانان ما جوشیده است زیرا 100 درصد در زمینه هوا و فضا در تحریم بودیم و همه دستاوردها نتیجه تلاش دانشمندان ایرانی است.

جانشین فرمانده کل سپاه افزود: امروزه موشک هایی داریم که می توانند هزاران کیلومتر اهداف و مقاصد مورد نظر ایران را ویران کنند و رادارهایی که می توانند تمامی ماهواره هایی که در فضا وجود دارند را رصد کنند.

سردار سلامی ادامه داد: هواپیمای بدون سرنشین ایران امروزه تا شعاع سه هزار کیلومتر را می توانند ردیابی کند و اطلاعات مورد نظر را به مرکز ارسال کنند تا مورد رصد قرار گیرند.

وی گفت: به دانش هسته ای دست یافتیم و توانستیم از ذرات بنیادین برای جنبه های صلح آمیز استفاده کنیم و همچنین توانسته ایم نیروگاه ها و پالایشگاه های مدرنی بسازیم و همه نیازهای کشور را در داخل تولید کنیم.



** ایران هرگز رنگ کشورهای تحریم شده را نگرفت

جانشین فرمانده کل سپاه افزود: کشور ما هرگز رنگ و بوی کشورهای تحریم شده جهان را نگرفت و هیچ گاه در مقابل تحریم دشمنان ضعیف نشد بلکه استعدادهای ما شکوفا و اتکای ما به خداوند حقیقی تر شد.

سردار سلامی عنوان کرد: تا چند سال گذشته شاهد این بودیم که فقط نیروی حزب الله در لبنان وجود داشت که در مقابل زورگویی های غربی قد علم می کرد ولی امروزه یک نیروی عظیمی در سوریه و عراق شکل گرفته و همچنین نیروی انصارالله همانند حزب الله لبنان در یمن شکل گرفته که این نشان می دهد ظرفیت های انقلاب اسلامی در حال باز پس گرفتن سرزمین های اسلامی از قدرت های غربی هستند.

سردار سلامی تصریح کرد: شهیدان جنس الهی دارند و هر چه الهی شود جاودانه خواهد بود و زمان بر وی غلبه و مکان بر او احاطه پیدا نمی کند و شکوه یک زندگی الهی در انتظار آنها است.

وی با بیان اینکه وابستگان و خانواده های شهدا کار بزرگتری انجام می دهند زیرا آرزو های خود را بدرقه می کنند، گفت: هیچکس نمی تواند در ژرفای غم یک مادر شهید نفوذ کند و یا غم و اندوه پدر و مادر یک شهید را تصور کند.

جانشین فرمانده کل سپاه افزود: قدردانی مردم از مقام والای شهیدان به این سبب است که امروزه هر چه عزت، امنیت، اعتبار، سربلندی، آزادگی و شکوه را در کشور شاهد هستیم، بدون شک همه از برکت خون شهیدان است.

سردار سلامی تصریح کرد: دانشجویان در جامعه ارزش های والایی دارند و قشر دانشجو مورد هدف اصلی تهاجم دشمنان قرار گرفته است.

وی ادامه داد: ذهن و باور جوانان ما بویژه دانشجویان که منبع و مولد فکری، اعتقادی و فرهنگی جامعه هستند، مورد تهاجم بیگانگان قرار گرفته که می خواهند دانشجویان ما با منطق غربی، پدیده های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی را تحلیل کنند.

جانشین فرمانده کل سپاه بیان کرد: ارمغان غرب و کشورهای غربی برای مسلمانان و مستضعفان جهان این است که می خواهند به نام بشر جریان آزادیخواهی را خفه کنند و همه عقب ماندگی ها در کشورهای اسلامی به سبب سیاست آمریکایی ها در قبال این کشورها است.

سردار سلامی یادآور شد: نفرت انگیزترین ارزش های ضد بشری بنا به حقوق بشر در جوامع مسلمان توسط آمریکا و کشورهای غربی جایگزین می شود که خوشبختانه جوانان ما آگاه هستند و می دانند که حجاب گریزی و نماز گریزی چیزی جز هلاکت و بدبختی به دنبال نخواهد داشت.

وی افزود: ما یک دوره تسلط فرهنگ غرب را بر جامعه خود تجربه کردیم و ضعف های جبران ناپذیری از آن دوران توسط کشورهای غربی بر ایران وارده شده است.

جانشین فرمانده کل سپاه گفت: ملت ایران ملتی است که از تاریخ عبرت گرفته است و آمریکا می خواهد به جهان نشان دهد که هیچ نظام مستقلی بدون تکیه بر آمریکا توان ایستادن ندارد.

سردار سلامی عنوان کرد: آمریکا و کشورهای غربی نمی خواهند که یک نظام مقتدر در جهان اسلام ایجاد شود اما ما یک نظام قدرتمند اسلامی را شکل دادیم که مسیر پیشرفت و افق های طلایی شکوه را تا ابد طی خواهد کرد.



** نبرد پیچیده ای را مدیریت می کنیم

وی ادامه داد: امروزه این جنگ در جریان است و نبرد پیچیده ای را مدیریت می کنیم که قدرت های بزرگ برای پیروزی در این جنگ همه زمینه های مادی، اقتصادی، سیاسی و روانی خود را به کار گرفته اند.



** تمدن غرب فرو می پاشد

جانشین فرمانده کل سپاه یادآور شد: تمدن غرب با محوریت آمریکا فرو خواهد پاشید و شاهد نابودی رژیم صهیونیستی خواهیم بود.

سردار سلامی خاطر نشان کرد: شهیدان شرافت و کرامت ملت ایران و اسلام هستند و درود می فرستیم بر شهیدان دفاع مقدس ایران که در حفظ، توسعه و ترویج اسلام از حیات و هستی خویش سرمایه گذاشتند.

وی افزود: شهدا ذهنیت ما را در رابطه با شهدای کربلا به عینیت تبدیل کردند و حقیقت این است که شهیدان مشعل داران فضیلت جامعه و ستارگان درخشانی هستند که هرگز غروب نمی کنند.

سردار سلامی یادآور شد: شهدای دانشجو شهیدان آگاهی و ایمان هستند زیرا دانشجویان مظهر آگاهی در جامعه هستند.

سردار سلامی گفت: دانشجویان به عنوان مهمترین شاخص فرهنگ و معرفت جامعه تلقی می شوند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر