۰۵ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۳
کد خبر: ۱۰۹۳۷
معاون انرژی سازمان پدافند غیرعامل کشور:
معاون انرژی سازمان پدافند غیر عامل کشور گفت: استانداردهای ایمنی و زیست‌محیطی در شرکت‌های مستقر در پارس جنوبی ارتقا یابد.
معاون انرژی سازمان پدافند غیرعامل کشور عصر سه‌شنبه در نشست کمیته بحران منطقه ویژه پارس در عسلویه اظهار داشت: مانور نشت مواد شیمیایی از مخازن پتروشیمی پردیس به منظور ایجاد آمادگی بیشتر در سطح منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس جنوبی برگزار شد.

وی به نقش بسیار مهم برگزاری این مانورها اشاره کرد و ادامه داد: برنامه های پدافند غیرعامل به منظور بازدارندگی، کاهش آسیب‌پذیری و تسهیل مدیریت بحران برگزار می شود و امیدواریم با تلاش‌های صورت گرفته به اهداف مورد نظر دست یابیم.

معاون انرژی سازمان پدافند غیرعامل کشور برگزاری این مانور را مطلوب توصیف کرد و خاطرنشان ساخت: باید با برگزاری مانورهای متعدد با سناریوهای مختلف، زمینه امادگی بیشتری برای مقابله با حوادث و سوانح و کاهش خسارات و تلفات فراهم شود.

وی تصریح کرد: به منظور کاهش سطح آسیب‌ها و خسارت‌های احتمالی در زمان بروز بحران در این منطقه، باید استانداردهای ایمنی و زیست‌محیطی در شرکت‌های مستقر در پارس جنوبی ارتقا یابد.


مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس نیز با تقدیر از حضور مسئولان سازمان پدافند غیر عامل کشور و مدیریت بحران و پدافند غیرعامل وزارت نفت در این منطقه، اظهار داشت: امروز شاهد برگزاری مانور نشت مواد شیمیایی از مخازن پتروشیمی پردیس بودیم.

مهدی یوسفی ادامه داد: باید اینگونه مانورها در زمان‌های مختلف برگزار شود تا شاهد بهترین خروجی از آنها باشیم و آمادگی مورد نیاز برای مواجهه با چنین بحران‌هایی ایجاد شود.

وی با تاکید بر لزوم افزایش میزان آمادگی کارکنان برای مواقع بحرانی، تصریح کرد: این آمادگی باعث می‌شود تا در زمان بحران شاهد عملکرد بهتری باشیم و خسارات و تلفات کاهش  یابد.

لازم به ذکر است که مانور نشت مواد شیمیایی از مخازن پتروشیمی پردیس با حضور مدیر عامل سازمان منطقه ویژه پارس، معاون انرژی سازمان پدافند غیرعامل کشور، مدیرکل بحران و پدافند غیرعامل وزارت نفت و با هدف ارتقای آمادگی منطقه و ارزیابی از واکنش نیروها در شرایط بحران برگزار شد.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر