۰۴ آذر ۱۳۹۳ - ۰۸:۱۶
کد خبر: ۱۰۹۲۶
سردار جلالی در مراسم یادواره 72 شهید پیشمرگ کرد مسلمان بوکان:
رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت:گروهک تکفیری داعش که به آلت دست آمریکا و اسراییل تبدیل شده با ایجاد جنایت و ناامنی در جهان قصد دارد از اسلام چهره ای هراسناک ترسیم کند.
سردار سرتیپ ' غلامرضا جلالی ' در مراسم یادواره 72 شهید پیشمرگ کرد مسلمان بوکان گفت: گروهک تکفیری داعش ساخته دست آمریکا و کشورهای استکباری بوده و ریشه در رژیم صهیونیستی دارد.این گروه تروریستی به منظور ایجاد فتنه در بین کشورهای اسلامی و حفظ منافع آمریکا و اسراییل در خاورمیانه ایجاد شده و درحال فعالیت است.

در این نشست رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور در سخنانی گفت: امنیت کشور یک امنیت مردمی است که با تلاش شهدا و مردم به دست آمده است

وی اضافه کرد : دشمنان اسلام قصد دارند با ایجاد و تقویت گروهک تکفیری داعش مسلمانان را به دست خود مسلمانان از بین ببرند.

این مقام مسئول اظهار کرد : این گروهک که به آلت دست آمریکا و اسراییل تبدیل شده با ایجاد جنایت و ناامنی در جهان قصد دارد از اسلام چهره ای هراسناک ترسیم کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان گوشه هایی از رشادت ها و شجاعت پیشمرگان کرد در طول هشت سال دفاع مقدس ادامه داد: پیشمرگان کرد مسلمان نقش مهمی در تامین امنیت پایدار منطقه داشته و از جایگاه والایی برخوردارند.

سردار جلالی از جنگ در کردستان به عنوان جهاد خاموش یاد کرد و گفت : مردم کردستان در زمان جنگ میدان را خالی نکرده و با نثار خون خود امنیت را برای منطقه به ارمغان آوردند.

وی افزود: با شروع جنگ تحمیلی عراق علیه ایران عده ای در این منطقه با تحریک آمریکا اقدام به جنگ علیه نظام اسلامی کردند تا کشور از داخل نیز دچار ناامنی شود ولی حضور بسیجیان و شکل گیری نیروهای مردمی باعث شد توطئه داخلی نقش برآب شود.

سردار جلالی اضافه کرد: پیام و رسالت خون شهدا این است که نباید گول دشمنان انقلاب و نظام را بخوریم و اگر بین مسلمانان اختلافی وجود داشته باشد باید با گفت و گو آن را حل و فصل کنیم.

سردار غلام رضا جلالی افزود: در اوائل انقلاب عراق با همکاری کشورهای غربی و منطقه ای به ایران حمله کرد و از طرفی نیز به تجهیز گروهک های ضد انقلاب پرداختند تا  ایران را وارد جنگ داخلی کنند ولی مردم این منطقه بویژه 450 شهید بومی بوکان به میدان آمدند و ماهیت زد دینی، قومیتی این گروهک ها را تشخیص دادند و در این راه خون خود را نثار انقلاب کردند.

سردار جلالی تصریح کرد: وقتی که امروز مردم سراسر ایران در آزادی به سر می برند و با هر گویش و زبانی که دارند حرف می زنند به برکت خون شهدایی است که پیش مرگ ما شدند و جان و مال خود را به خاطر امنیت و اقتدار نظام نثار کردند.

وی کردستان را تنگه احد انقلاب نامید و گفت: دشمنان نظام نو پای ایران در منطقه سعی در ایجاد تفرقه بزرگ نمایی اختلافات  قومی، مذهبی را داشتند ولی پیشمرگان و نیروی های بومی منطقه با درک و شناخت کافی از این تفرقه افکنی ها در برابر آنان ایستادند وکردستان را که به واقع همانند تنگه احد در زمان پیامبر (ص) بود را این بار خالی نکردند و توانستند در این مبارزه پیروز شوند .

رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور افزود: مردم کردستان اصالتا و از عمق وجود خویش عاشق اسلام و نظام جمهوری اسلامی هستند و این را در دوران انقلاب و بعد از آن به کرات نشان دادند.

این فرمانده دوران دفاع مقدس گفت: اگر کشور یا کسی بخواهد این اتحاد و وحدت را به هم بزند یقین داشته باشید از دشمن است پس وظیفه همه ماست که در یک صف واحد سعی کنیم آنان به مقصد خود نرسند تا این امنیت پایدار نظام جمهوری اسلامی خدشه دار نشوند.

سردار غلام رضا جلالی افزود: گام اول تشکیل پیشمرگان کرد مسلمان توسط شهید حسن کاظمی در پاوه و نوسود پایه گذاری شد و در واقع به تفکری جدید در جنگ های معاصر تبدیل شد.جلالی افزود: تجربه دفاع مقدس در کردستان به نفع همه ملت ایران بود و اکنون نیز کشورهای منطقه بویژه عراق و سوریه می توانند از این تجربه برای سرکوب داعش و تروریست های تکفیری استفاده کنند.


فرمانده سابق سپاه مهاباد اظهار کرد: وظیفه گروهک های ضد انقلاب برجسته کردن کوچک ترین اختلافات داخلی بود و با این شیوه موفق شده بودند جمعی از مردم را نیز فریب دهند ولی امروز ماهیت ضد دینی، قومیتی این گروهک ها را تشخیص دادند و در این راه خون خود را نثار انقلاب کردند.

وی اضافه کرد: ملت بزرگ ایران، آرامش، آسایش و پایداری امروز خود را مدیون ایثار و ازخودگذشتگی بسیجیانی است که مفسر واقعی واژه ایثار هستند.

وی ادامه داد: بسیجیان با نثار خون پاک خود در زمان درگیری با گروههای ضد انقلاب حق را از باطل جدا و ماهیت این گروهک ها را برای جهانیان مشخص کردند.

فرمانده سابق سپاه مهاباد تصریح کرد: میان کرد و فارس، شیعه و سنی  تفاوتی وجود ندارد و همه مردم زیر یک پرچم و در زیر سایه رهبری ایستاده اند و هیچ گاه فریب دشمنان و سخنان تفرقه افکن را نمی خورند.

وی اظهار کرد: ما بایستی با آگاهی و بصیرت خود دشمنان انقلاب را بشناسیم و با مدد گرفتن از خون شهدا این نظام را حفظ کنیم.


فرماندار بوکان نیز در این مراسم گفت: با تشکیل بسیج مستضعفین ، تابناک ترین نگین گرانبهای انسانیت شکل گرفت و این افراد برای دفاع از عقیده و وطن خود جانانه وارد میدان جنگ شدند.

جمال خسروی ادامه داد: با تغییر نوع جنگ علیه کشورمان ، بسیج نیز تغییر رویه داده و با در پیش گرفتن شیوه های متعدد و نوین همچنان در صحنه های مختلف جامعه در حال مبارزه با دشمنان هستند.

وی بابیان اینکه امروز رسانه های غربی تبدیل به تهدید بالقوه ای شده و هرلحظه تهدیدات جنگ نرم دشمنان وارد فاز جدیدی می شود، گفت: امروز جهان چنان تغییری کرده است که ما هر روز در حال جنگ با دشمنان هستیم و جنگها وارد حوزه سایبری شده است.

در مراسم یادواره شهدای پیشمرگ کرد مسلمان، بوکان پیام سردار اسماعیل احمدی مقدم فرمانده نیروی انتظامی نیز قرائت شد.

در پایان این مراسم از چند نفر از خانواده معظم شهدای بوکان با اهدای لوح تقدیر تجلیل شد.






گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر