۰۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۵
کد خبر: ۱۰۹۱۰
سازمان پدافند غیر عامل کل کشور با دانشگاه تبریز در زمینه های مشاوره، پژوهش، آموزش و تبادل تجارب و اطلاعات علمی تفاهم نامه همکاری علمی مشترک امضاء کرد.

این تفاهم نامه در پنج ماده به امضای دکتر غلامرضا جلالی، رییس سازمان پدافند غیر عامل کل کشور و دکتر محمدرضا پورمحمدی، رییس دانشگاه تبریز رسید.
رییس دانشگاه تبریز با اشاره به این نکته که  تفاهم نامه همکاری یاد شده برای ایجاد زمینه های علمی مشترک و به منظور ایجاد و گسترش همفکری و همکاریهای تحقیقاتی و آموزشی فی مابین به امضای طرفین رسیده است، گفت: اجرای طرح های پژوهشی کاربردی با حمایت اداره کل پدافند غیر عامل، برگزاری دوره های آموزشی توانمند سازی علمی توسط دانشگاه تبریز، حمایت مالی از طرح های پژوهشی و پایاننامه های کارشناسی ارشد و رساله های دکتری مرتبط با موضوع پدافند غیر عامل توسط اداره کل پدافند غیرعامل، برگزاری همایش ها، نشست های علمی و کارگاه های آموزشی- پژوهشی، تشکیل اتاق فکر پدافند غیر عامل در دانشگاه با مشارکت طرفین و در اختیار گذاشتن اسناد و مدارک و منابع علمی و کتابخانه ای توسط طرفین از جمله زمینه های این همکاری بین دو طرف خواهد بود.
دکتر محمدرضا پورمحمدی، چاپ و انتشار مقالات و آثار تألیفی و ترجمه ای و هماهنگی جهت در اختیار گذاشتن نیروهای متخصص کارشناس و منابع مالی جهت اجرای طرحهای پژوهشی یا آموزشی یا برگزاری کارگاهها، همایش ها و نشست های علمی را از دیگر زمینه های همکاری مشترک بیان کرد و افزود: سایر همکاریهای لازم که در طول اجرای این تفاهم نامه مطرح و مورد توافق طرفین قرار می گیرد.
به گفته وی، هزینه های اجرایی طرح های پژوهشی و با برنامه های آموزشی و یا برگزاری کارگاهها، همایش ها و نشست های علمی برحسب مورد بررسی و براساس قراردادهایی جداگانه که به امضای طرفین خواهد رسید، تأمین و پرداخت می شود.
رییس دانشگاه تبریز یادآور شد: مدت تفاهم نامه از زمان امضاء برای سه سال تعیین می شود و در صورت رضایت طرفین قابل تمدید است.
به گفته وی، در شرایطی که اجرای طرح های پژوهشی و یا برنامه های آموزشی مشترک منجر به تولید دانش فنی و یا یک دستاورد شود، نتایج حاصله از هر نظر به طرفین تعلق دارد.
دکتر غلامرضا جلالی، رییس سازمان پدافند غیر عامل کل کشور نیز در حاشیه امضا این تفاهم نامه با تاکید بر اینکه هر فناوری و تولید دانشی به نوبه خود یک فرصت و خدمت است، اما تهدیدات دشمنان را نیز در پی دارد، تصریح کرد: در این زمینه با مدیریت و بهره برداری هوشمندانه می توان این تهدیدات را به فرصت تبدیل کرده و از آن بهره مند شد.
وی در ادامه با اشاره به وظایف سازمان پدافند غیر عامل در کشور افزود: در این سازمان ما به دنبال این هستیم که هر گونه تهدیدات دشمن بر کشور را به صفر و یا به حداقل برسانیم.
رییس سازمان پدافند غیر عامل کل کشور یادآور شد: با تلاش و جهاد علمی شما دانشگاهیان و نخبگان علمی می توان در این راستا گام های موثری برداشت.
دکتر جلالی با بیان اینکه در حال حاضر جنگ از حوزه های نظامی به حوزه های علمی و دانشگاهی ورود کرده است، خاطر نشان کرد: امروزه تکنولوژی ها و فناوری های تولید شده توسط کشورهای سازنده به عنوان ابزاری برای تهدید سایر کشورها تبدیل شده که در این خصوص نیز حوزه های علمی و دانشگاهی می توانند، نقش تعیین کننده ای در مقابله با تهدیدات داشته باشند.
دکتر سعید شبستری، معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی نیز در این آیین با بیان اینکه پدافند غیرعامل ماهیت علمی دارد که بایستی مبانی آن در دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی تدوین و تببین شود، تصریح کرد: دانشگاه و مراکز آموزش عالی کشورمان و به ویژه این منطقه دارای پتانسل های زیادی در این زمینه هستند و ضروری است اساتید و نخبگان جامعه با ارایه راهکارها و پیشنهادات علمی دولت را در مقابله با هر گونه تهدیدات دشمنان نظام یاری نمایند.
همین گزارش حاکی است؛ همچنین در این نشست جمعی از روسای دانشکده های دانشگاه تبریز به ارایه نکته نظرات و دیدگاه های خود پرداختند.



















گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر