۰۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۱۰۹۰۱
سردار جلالی در دیدار با روسای دانشکده های دانشگاه تبریز:
رییس سازمان پدافند غیرعامل گفت:جنگ ازحوزه های نظامی به حوزه های علمی ودانشگاهی ورود کرده و تمامی نظریه های جنگی بر مبنای مباحث علمی و جدید در دانشگاهها طراحی می شود.
'غلامرضا جلالی' رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور صبح امروز در دیدار با روسای دانشکده های دانشگاه تبریز با بیان اینکه دانش پایه اصلی،پدافند غیرعامل است،افزود: هر فناوری به نوبه خود یک نوع فرصت، خدمت، توانمندی و تهدید است که نباید در کنار بهره مند شدن از فرصت ها از تهدایدات آن غافل شد.

وی اظهار کرد: امروزه تکنولوژی ها و فناوری ها به عنوان ابزاری برای تهدید سایر کشورها توسط کشور سازنده تبدیل شده و رسانه ها نیز نقش بسزایی در کنترل افکار عمومی ایفا می کنند.

رییس سازمان پدافند غیرعامل افزود: امروزه جنگ اطلاعات بخشی از جنگ سایبری است که ضروری است دانشگاهیان با تسلط و اشراف به علوم روز برای کاهش تهدیدات و مدیریت آن کاری علمی و عملی انجام دهند.

وی اظهارکرد: جنگ ازحوزه های نظامی به حوزه های علمی ودانشگاهی ورود کرده و تمامی نظریه های جنگی بر مبنای مباحث علمی و جدید در دانشگاهها طراحی می شود.

جلالی با بیان اینکه منشا تولید قدرت در جهان دانش است، اضافه کرد: امروزه جنگ ها در دانشگاهها نظریه پردازی، مدیریت و کنترل می شوند و دانشگاهیان سربازان این عرصه هستند.

وی تاکید کرد: ضروری است دانشگاهیان و نخبگان علمی اطلاعات خود را همیشه به روز نگه داشته و در راستای تولید علوم جدید گام بردارند که هر لحظه غفلت از این موضوع کشور را به چندین سال عقب ماندگی دچار می کند.

رییس سازمان پدافند غیرعامل گفت: با تلاش و جهاد علمی خواهیم توانست از فناوری های روز دنیا بهره برداری هوشمندانه داشته تا جایی که تهدیدات را به فرصت تبدیل کرده و از آن بهره مند شد.

وی اضافه کرد: امروزه 95 درصد اهداف در حوزه نظامی زیر ساخت ها می باشند که اگر در زیر ساخت ها گره ای ایجاد شود در واقع هدفی برای دشمن ایجاد شده است.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی نیز دراین نشست گفت: در دنیای جدید جنگ از گزینه های نظامی به جنگ نرم ، مهندسی افکار عمومی و جنگ های فرهنگی نمود پیدا کرده است.

'سعید شبستری' افزود: پدافند غیرعامل موضوعی علمی است که بایستی مبانی آن در دانشگاهها تببین و اساتید دانشگاهی آن را به عنوان فرض لازم در نظر گیرند.

وی ادامه داد: ضروری است دانشگاهیان دولت را در مقابله با جنگ نرم دشمنان از لحاظ ارایه راهکارهای و پیشنهادات علمی یاری کنند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر