۲۹ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۹
کد خبر: ۱۰۸۸۷
مدیرکل امور مرزی و پدافند غیرعامل وزارت کشور:
آقابابایی اضافه کرد: براساس این تعریف، موضوع پدافند غیرعامل در هرمزگان براساس مصادیق، مولفه ها و ملاحظات و ویژگی های خاص یک برداشت جامع و کاملی را نیاز دارد که باید در قالب 'طرح جامع پدافند غیرعامل استان' متبلور شود.
مجید آقابابایی چهارشنبه در حاشیه اولین همایش ملی پدافند غیرعامل و علوم دریایی در این خصوص به داشتن موقعیت جغرافیایی خاص، قرار داشتن در سواحل خلیج فارس و دریای عمان، وجود تاسیسات و مراکز حیاتی و حساس بندری و همچنین مسیر ورود بسیاری از کالاهای راهبردی به داخل کشور اشاره کرد.

وی اظهار کرد: در تقسیم بندی های صورت گرفته هرمزگان بعنوان یکی از استانهای حیاتی کشور(مناطق مرزی) تعریف می شود.

مدیرکل امور مرزی و پدافند غیرعامل وزارت کشور تاکید کرد: بایستی بر اساس این نوع از الزامات و ملاحظات سطح بندی شده، پدافند غیر عامل در هرمزگان تعریف و امکانات مورد نیاز آن تامین شود.

آقابابایی خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت موضوع، مسائل این استان به صورت ویژه و حتی جداگانه و با حساسیت بیشتری در اداره کل امور مرزی و پدافند غیرعامل وزارت کشور مورد رسیدگی و تجزیه و تحلیل قرار می گیرد.

وی اضافه کرد: براساس این تعریف، موضوع پدافند غیرعامل در هرمزگان براساس مصادیق، مولفه ها و ملاحظات و ویژگی های خاص یک برداشت جامع و کاملی را نیاز دارد که باید در قالب 'طرح جامع پدافند غیرعامل استان' متبلور شود.

مدیرکل امور مرزی و پدافند غیرعامل وزارت کشور افزود: این طرح نه تنها منتج از سیاست های کلی ابلاغی از سوی رهبر معظم انقلاب است بلکه باید از بعد فنی و تخصصی نیز در همه ابعاد از جمله علوم دریایی، زیستی، سایبری، امنیت غذایی و بخش صنعت نیز جای گیرد.

آقابابایی تصریح کرد: در مرحله اول نیازمند 'طرح جامع پدافند غیر عامل' برای این استان هستیم که با همکاری مراکز آموزشی و پژوهشی و اساتید صاحب نظر در زمینه پدافند غیرعامل در مرحله تدوین است.

به گفته این مقام مسوول در وزارت کشور، این طرح نقشه راهی برای هر گونه اقدامات بعدی در حوزه پدافند غیرعامل در هرمزگان است طوری که اجرای هر کار و تصمیمی خارج از آن به لحاظ هزینه بر بودن ممنوع است.

وی ادامه داد: پدافند غیر عامل در امنیت ملی سهم بزرگی دارد طوری که در همه کشورها در سیاست داخلی و خارجی بدون توجه به سلایق، اختلافات مذهبی، فردی، گروهی دینی و همچنین اختلافات طبقاتی، سیاسی و اجتماعی روی این مولفه اتفاق نظر دارند.

به گفته آقابابایی، پدافند غیرعامل نقش بسیار موثر و اجتناب ناپذیری در هر یک از مولفه های ملی دارد از جمله اینکه می توان با کمترین استفاده از نیروهای نظامی و انتظامی و پلیسی 'پایداری امنیتی' را به 'امنیت پایدار' تبدیل کرد.

این مقام مسوول در وزارت کشور از 'مصونیت' بعنوان غایت نهایی 'پدافند غیرعامل' نام برد و گفت: این مصونیت در دو حالت مصون سازی کالبد و همچنین جامعه یا همان مردم نمود پیدا می کند.

پدافند غیر عامل بعنوان یکی از روشهای اثر بخش و کارا و کم هزینه برای دستیابی به امنیت ملی پایدار و همچنین پشتوانه ای محکم برای اقتدار ملی هر کشور محسوب می شود.

اولین همایش ملی پدافند غیر عامل علوم دریایی با همکاری 50 نفر از اساتید و پژوهشگران مراکز علمی و تحقیقاتی کشور و همچنین گروه داوری 60 نفره متشکل از اساتید برجسته مراکز آموزش عالی طی روزهای 28 و 29 آبان ماه به میزبانی هرمزگان برگزار می شود.

در این همایش مدیرکل امور مرزی و پدافند غیرعامل وزارت کشور، استاندار هرمزگان و معاونین وی، مدیران کل پدافند غیر عامل استان های ساحلی، شماری از اعضای برجسته هیات های علمی دانشگاهها و همچنین مدیران کل دستگاههای اجرایی این استان حضور دارند
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر