۲۹ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۶
کد خبر: ۱۰۸۸۵
استاندار هرمزگان:
جاسم جادری گفت: در هرمزگان باید برای مدیریت بحران به ویژه در صنایع دریایی آمادگی داشته باشیم که تحقق این امر به تدابیر ویژه ای نیاز دارد و باید مسئولان پدافند غیرعامل در این زمینه وارد کار شوند.
جاسم جادری عصر چهارشنبه در اولین همایش ملی پدافند غیرعامل در علوم دریایی با بیان اینکه پدافند غیرعامل مقوله ای بسیار مهم و حساس برای استان هرمزگان است، عنوان کرد: هرمزگان دروازه اقتصادی کشور و دارای ۹۰۰ کیلومتر مرز دریایی، جزایر ۱۴ گانه، بنادر و کارخانجات و صنایع بزرگ و در منطقه ای استراتژیک قرار گرفته است که این مولفه ها اهمیت این استان را نشان می دهد.

وی ادامه داد: در هرمزگان باید برای مدیریت بحران به ویژه در صنایع دریایی آمادگی داشته باشیم که تحقق این امر به تدابیر ویژه ای نیاز دارد و باید مسئولان پدافند غیرعامل در این زمینه وارد کار شوند.

استاندار هرمزگان افزود: ما باید میزان پایداری ملی را ارتقا و بازدارندگی را افزایش دهیم تا دشمن جرات حمله به ما را نداشته باشد و همچنین باید آسیب پذیری زیرساخت ها را کاهش دهیم.

جادری تصریح کرد: اگر برای استان هرمزگان اتفاقی بیفتد و ما آمادگی لازم را در برابر آن نداشته باشیم، دروازه اقتصادی کشور با خطر مواجه می شود که بر این اساس لازم است تا به پدافند غیرعامل در این استان توجه ویژه ای شود.

وی در ادامه چالش های شیلاتی و قاچاق سوخت و آلودگی دریا و محیط زیست ناشی از این پدیده و کم بارش بودن هرمزگان را از جمله مشکلات استان هرمزگان برشمرد که باید در چنین برنامه هایی برای آنها راهکار و برنامه ریزی مناسب ارائه شود.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان خاطرنشان کرد: صاحب نظران در بخش های مختلف راهکار مناسب را ارائه دهند و خروجی این همایش باید بالا رفتن سطح مقاومت ملی باشد و پدافند غیرعامل باید براساس کار علمی صورت گیرد و باید تلاش کنیم راهکارهای علمی و عملی در این زمینه داشته باشیم.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر