۲۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۵
کد خبر: ۱۰۸۵۳
پایگاه 'مالیزیا اینسایدر' روز سه شنبه اعلام کرد آژانس های اطلاعاتی آمریکا و رژیم صهیونیستی چهار سال پیش با استفاده از یک سرور در مالزی و با بکارگیری ویروس 'استاکس نت' برنامه هسته ای ایران را هدف قرار دادند.
دانشمندان سایبری ایران پس از مهار کردن کامل ویروس اخلالگر 'استاکس نت' با تحلیل و آنالیز آن به ابعاد اثرگذار و هدف نهایی این ویروس پی بردند.

پایگاه اطلاع رسانی 'مالیزیا اینسایدر' نوشت که 'استاکس نت' در اصل مربوط به رژیم صهیونیستی بوده و به منظور حمله به تجهیزات هسته ای نطنز ساخته شده بود.

این پایگاه خبری مالزی به نقل از مقاله 'گابریل اسشوئن فلد' کارمند ارشد موسسه 'هودسون' نوشت: مالزی به عنوان مرکز فرمان استاکس نت عمل کرده است.

براساس این گزارش، نخستین اقدامی که ویروس استاکس نت بعد از حمله به رایانه ها انجام داد، فرستادن علائمی به مالزی بود که مرکز انجام این عملیات محسوب می شد.

این علائم جزئیاتی در خصوص رایانه ها از جمله محل آنها، 'آی.پی' آدرس رایانه ها و تجهیز آن ها به نرم افزار زیمنس را در بر می گرفت.

استاکس نت یک بدافراز رایانه ای است که نخستین بار در سال 2010 با استفاده از نقص ایمنی موجود در میانبرهای ویندوز، با آلوده کردن رایانه های کاربران صنعتنی، فایل های با قالب اسکادا که مربوط به نرم افزارهای شرکت زیمنس بود را جمع آوری و به یک سرور ارسال کرده بود.

شرکت امنیت رایانه ای 'کاسپرسکی' روسیه نیز اخیرا اعلام کرد این ویروس نتیجه تلاش آمریکا و اسرائیل برای نفوذ در پنج شرکت صنعتی - نفتی ایرانی بود.

24 ساعت پس از این که ایران اعلام کرد ویروس استاکس نت را کشف کرده است برای نخستین بار کاسپرسکی گزارش 45 صفحه ای در این زمینه تهیه کرد.

سردار سرتیپ پاسدار 'غلام رضا جلالی' رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور هفته گذشته با بیان اینکه حمله استاکس نت یک حمله سایبری به تاسیسات حساس کشور بود، گفت: مزیت هایی که ماجرای استاکس نت ایجاد کرد بیشتر از ضربه اش برای ایران اسلامی بود. این حمله هوشیاری بسیار خوبی را برای مسوولین و دستگاه های ما ایجاد کرد.

وی تاکید کرد: دشمنان نظام اسلامی در گزارش های محرمانه خود بارها اعلام کردند که در بازه زمانی نزدیک قادر به حمله به زیرساخت های سایبری ایران نیستند.


گفته می شود دلیل اخراج 'کیت الکساندر' فرمانده آمریکایی یگان تخصصی ارتش سایبری آمریکا، برآورد غلط وی نسبت به توانمندی های خودش در فضای سایبری و ضعف ایران در این فضا بوده است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر