۲۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۰
کد خبر: ۱۰۸۴۱
نتانیاهو خطاب به آمریکا: فریب ایران را نخورید. آنها دوست شما نیستند. ایران متحد شما نیست. ایران دوست شما نیست. ایران دشمن شماست و شریک شما محسوب نمی شود.
نتانیاهو خطاب به مقامات آمریکا: بگذارید ایران و داعش با هم بجنگند و هر دو تضعیف شوندبنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسراییل بار دیگر با تکرار مواضع همیشگی رژیم اسراییل درباره توافق هسته ای احتمالی ایران، به مقامات آمریکایی هشدار داد فریب ایران را نخورند چرا که به ادعای نخست وزیر اسراییل، ایران دوست و شریک آمریکا نیست بلکه دشمن این کشور است. نتانیاهو شب گذشته در مصاحبه با برنامه هفتگی "رودررو با مردم” شبکه "سی بی اس” آمریکا با تکرار مواضع اسراییل درباره خطرات توافق احتمالی هسته ای گروه ۱+۵ با ایران، خطاب به مقامات آمریکا گفت:” فریب ایران را نخورید. آنها دوست شما نیستند. ایران متحد شما نیست. ایران دوست شما نیست. ایران دشمن شماست و شریک شما محسوب نمی شود.”

این سخنان نتانیاهو تنها چند روز مانده به پایان ضرب الاجل توافق ژنو و در آستانه آغاز دور دیگری از مذاکرات ایران و گروه ۱+۵ در وین اتریش بیان می شود.نتانیاهو با اشاره به اینکه حکومت ایران خواهان نابودی اسراییل است و شعار مرگ بر آمریکا سر می دهد، به مقامات آمریکایی هشدار داد که ایران شریکی برای مقابله با داعش محسوب نمی شود.

نتانیاهو تاکید کرد که مقامات آمریکایی باید تلاش خود را برای مهار برنامه هسته ای ایران به کار گیرند.نخست وزیر اسراییل از مقامات آمریکا خواست تا با تقویت ایران در برابر داعش با توافق هسته ای، توازن بین این دو دشمن آمریکا و اسراییل را به هم نزنند و اجازه دهند این دو دشمن با یکدیگر بجنگند و هر دو ضعیف شوند چرا که به گفته نتانیاهو تضعیف ایران و داعش به نفع اسراییل و آمریکا است.

نتانیاهو گفت: ببینید داعش هم اکنون با تفنگ های معمولی و با وانت بارهای خود چه می کند، تنها تصور کنید که ایران مسلح به سلاح هسته ای چه خواهد کرد. بگذارید هر دو دشمن ما (داعش و ایران) با هم بجنگند و هر دو تضعیف شوند ، در این شرایط یکی از آنها را تقویت نکنید.

عصر ایران


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر