۲۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۸
کد خبر: ۱۰۸۲۰
از ابتدای سال ۱۳۹۳ تا پایان مهرماه ۲۷ میلیارد دلار کالای غیرنفتی صادر شده که این میزان از نظر ارزش ۱۹ درصد واز نظر وزن ۸ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته است.
ولی الله افخمی راد رییس سازمان توسعه تجارت در گفت وگو باخبرنگاران خاطرنشان کرد: اگرچه میزان صادرات کالای غیرنفتی حدود ۱۹ درصد رشد کرده اما این افزایش راضی کننده نیست و باید افزایش بیشتری داشته باشد.معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: بخش عمده کالاهای غیرنفتی ایران به کشورهای چین، عراق، امارات و هند صادر شده است.

رییس سازمان توسعه تجارت با بیان اینکه در این مدت ۷٫۵ میلیارد دلار میعانات گازی از پایانه های صادراتی به خارج از کشور صادر شده است، گفت: میزان صادرات میعانات گازی ما نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶۳ درصد رشد یافته است.افخمی راد در خصوص صدور محصولات پتروشیمی نیز افزود: در هفت ماه ابتدای سال جاری، ۷٫۶ میلیارد دلار محصولات پتروشیمی صادر شده که این میزان رشد ۱۸ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می دهد.

وی در خصوص وضعیت واردات، گفت: از ابتدای فروردین تا پایان مهرماه سال جاری، ۳۰ میلیارد دلار کالا به کشور وارد شده که نسبت به مدت مشابه سال ۱۳۹۲ از ۲۵ درصد رشد برخوردار شده است.رییس سازمان توسعه تجارت خاطرنشان کرد: بخش عمده واردات مربوط به کالاهایی نظیر گندم، برنج و کنجاله سویا بوده است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص حذف سفارش کالاهای وارداتی نیز گفت: حدود نیمی از واردات کالا به کشور به صورت حذف ثبت سفارش حضوری انجام می شود.رییس سازمان توسعه تجارت اظهار داشت: براساس این روش، واردکنندگان برای ثبت سفارش نیازی به مراجعه حضوری به ادارات مربوطه ندارند.وی ادامه داد: تا یک ماه آینده نیاز به ثبت سفارش حضوری برای همه کالاها حذف می شود و بدین ترتیب واردکنندگان نیازی به حضور فیزیکی در ادارات نخواهند داشت.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر