۰۹ آبان ۱۳۹۳ - ۰۸:۱۴
کد خبر: ۱۰۶۷۴
سردار جلالی در جلسه قرارگاه پدافند زیستی استان فم:
رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور:مسوولان ذیربط باید با همه توان به دنبال حفظ و حراست ازحوزه های مرتبط با سلامت انسان و چرخه زیستی باشند.
سردارجلالی رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور عصر پنجشنبه در جلسه قرارگاه دفاع زیستی  استان قم که با حضور خلج رئیس سازمان دامپزشکی کشور تشکیل شد،افزود: آمادگی برای مقابله با تهدیدات دشمنان بسیار اهمیت دارد و در دین مبین اسلام نیز به آن سفارش شده است.

وی بر ضرورت برنامه ریزی و هماهنگی جامع و منسجم در همه نهادها و دستگاههای اجرایی برای مقابله با تهدیدات و کاهش آسیب های احتمالی تاکید کرد و گفت: احتیاط لازم پیش از وقوع آسیب ها باید انجام شود و آحاد جامعه به ویژه مدیران و مسوولان بر ابعاد مختلف آنها آگاهی داشته باشند.

رییس سازمان پدافند غیر عامل کشور با اشاره به موقعیت و جایگاه مهم اقتصادی و سیاسی استان قم، خاطر نشان کرد: قم با توجه به قرار گرفتن در چهار راه کشور، دارای جمعیت سیال و مسافران بسیاری است که این امر نیاز به توجه و دقت نظر مسوولان در رابطه با پدافند غیر عامل دارد.

وی یکی دیگر از ویژگی های استان قم را وجود صنعت گسترده دام و طیور دانست و گفت: ایجاد قرارگاه پدافند غیرعامل زیستی در استان به ریاست استاندار قم، با توجه به اهمیت تهدیدات زیستی بدلیل شناسایی دشوار منابع تهدید و ارزان بودن تولید اهمیت دارد و مسوولان ذیربط باید با همه توان به دنبال حفظ و حراست ازحوزه های مرتبط با سلامت انسان و چرخه زیستی باشند.

جلالی در پایان با بیان اینکه در جهت توسعه و استحکام دفاع بیولوژیک در کشور اقدامات بسیاری انجام شده است، از تهیه و تدوین سند راهبردی پدافند زیستی خبر داد و گفت: این سند می تواند به عنوان نقشه راه و همچنین برای تکمیل هرچه بیشتر و بهتر نظام تشخیص تهدید مورد توجه قرار گیرد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر