۰۹ آبان ۱۳۹۳ - ۰۷:۱۴
کد خبر: ۱۰۶۷۱
امام جمعه قم در دیدار رئیس و معاونین سازمان پدافند غیر عامل کشور:
تولیت حرم حضرت معصومه(س) گفت: باید با استمداد از حوزه های علمیه و دانشگاه ها و مراکز علمی و پژوهشی، تمام مواردی که در قرآن و سیره معصومین(ع) در پدافند غیر عامل وجود دارد را جمع آوری و بر سرلوحه کارهای خود قرار دهیم.
حجت الاسلام والمسلیمن سید محمد سعیدی در دیدار مسئولان پدافند غیر عامل که در سالن محراب حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد، اظهارداشت: سپاه پاسداران کشور دارای اصل و ضابطه آیه «وَأَعِدُّواْ لَهُم مَّا اسْتَطَعْتُم مِّن قُوَّةٍ» است.

وی با اشاره به داستان طوفان حضرت نوح علیه السلام در قرآن کریم گفت: در زمان حضرت نوح و هنگام نزول عذاب الهی، مؤمنان برای در امان ماندن از آسیب و بلا، بر کشتی سوار می‌شدند و بر اساس روایات، اهل بیت علیهم السلام نیز مثال کشتی نوح هستند که  هر کس به آنها تمسک کند، نجات یافته و هر که از آن دور شود، نابود می شود.

 امام جمعه قم افزود: باید با تامل در تاریخ پیامبر و اهل بیت علیهم السلام در عرصه های پژوهشی، پدافند غیر عامل را دنبال کنید. مسلماً آموزه های فراوانی به دست خواهد آمد.

وی با تأکید بر این که ما نمی توانیم در زمینه اصول و اساس جامعه از دیگران تقلید کنیم، گفت: با توجه به این که اصول و اساس دیگر  جوامع دینی، بر گرفته از اصول اشتباه و غیر دینی است، نمی توانیم در این زمینه تقلید داشته باشیم؛ از این رو باید به تعالیم اسلامی خود تکیه کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی افزود: با مشاهده به نحوه چینش مزار امامان و امامزادگان علیهم السلام در جهان، می توانیم به این نتیجه برسیم که نحوه حضور آنها در اماکن مختلف، ظاهراً به خاطر ظلم دستگاه جور بود، ولی این مسئله را خداوند در باطنش به گونه ای مقرر کرد که منبع خیر و برکت در جهان باشند و جامعه اسلامی را از آسیبب های معنوی مصون بدارد.

وی ادامه داد: خداوند این بزرگواران را در این اماکن قرار داده است که دیگران به وسیله آنها خود را از آسیب ها مصون داشته باشند.

تولیت حرم مطهر  با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری  مبنی بر این که اماکن مقدسه باید قطب های فرهنگی باشند، ادامه داد: مردم با مراجعه به اماکن مقدسه، به معنویت دست یافته و از خطرات و آسیب ها حفظ می شوند.

وی خاطرنشان کرد: در پدافند غیر عامل مهم ترین مسئله، نکته معرفتی است که موجب آرامش و قابلیت پذیرش نکات ضروری در پدافند می شود.

حجت الاسلام و المسلمین سعیدی در پایان تصریح کرد: باید با استمداد از حوزه های علمیه و دانشگاه ها و مراکز علمی و پژوهشی، تمام مواردی که در قرآن و سیره معصومین(ع) در پدافند غیر عامل وجود دارد را جمع آوری و بر سرلوحه کارهای خود قرار دهیم.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر