۰۸ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۴
کد خبر: ۱۰۶۶۷
معاون سیاسی اجتماعی فرماندار رفسنجان گفت: پدافند غیر‌عامل روحیه خودباوری در مصون‌سازی با شرایط بحران را احیاء می‌کند.
محسن ارسلان پیش از ظهر امروز در حاشیه همایش مدیریت سلامت در بلایا و پدافند غیر‌عامل اظهار داشت: پدافند غیر‌عامل بستر‌سازی هر چه بهتر در مواقع حوادث غیر‌مترقبه است که باید پایه‌های این بستر مقاوم‌سازی شود.

وی تصریح کرد: پس از گذشت 35 سال از نظام جمهوری اسلامی باید دید در بحث پدافند غیر‌عامل چه کاری پیش برده‌ایم و الفبای اصلی کار بررسی و مطالعه آمایشی که باید در بسیاری از حوزه‌ها انجام دهیم تا چه مرحله‌ای است.

ارسلان بیان کرد: هنوز هیچ برنامه سیاست‌گذاری شده‌ای در این زمینه وجود ندارد، لذا باید برنامه‌ریزی در بر‌اساس تصمیم‌گیری منطقی و عقلایی صورت گیرد.

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار رفسنجان گفت: در مسیر تصمیم‌گیری‌ها شرایط و دامنه آگاهی‌ها باید بالا باشد و پیشگیری و ارتقای امنیت سلامت در مرحله اول مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه بعد از این جلسات باید بسترهای مطالعه دقیق برای مواجه با بحران‌ها را داشته باشیم، تصریح کرد: اگر مقاوم‌سازی در ساخت و سازها ضعیف باشد، تجربه تلخ زلزله بم تکرار می‌شود.

ارسلان تاکید کرد: نقشه راهی برای حرکت در تصمیم‌گیری‌ها باید داشته باشیم و همکاری و همسو و هماهنگ‌سازی دستگاه‌های اجرایی امری ضروری تلقی می‌شود. 

وی ادامه داد: پدافند غیر‌عامل از اساسی‌ترین محورهایی که دربر می‌گیرد مطالعه عمیق و بررسی آمایشی و نیز بررسی هدف در شرایط بحرانی است و امکاناتی که داریم باید مورد توجه قرار گیرد تا زمان بحران برای کمک ارائه کرد.

وی متذکر شد: پدافند غیر‌عامل روحیه خودباوری در مصون‌سازی با شرایط بحران را فراهم می‌سازد و می‌توانیم راهکار حل مشکلات و رفع ضعف‌ها را پیدا کنیم.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر