۰۸ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۴
کد خبر: ۱۰۶۶۳
سردار جلالی در دیدار تولیت حرم کریمه اهل بیت(ع) خبر داد:
رئیس سازمان پدافند غیرعامل با بیان اینکه سال گذشته در رسانه ملی با یک تحریم ماهواره‌ای مواجه شدیم، گفت: با استفاده از شبکه فیبر نوری توانستیم هیچ تاثیری از قطع ارتباط رسانه ملی در داخل کشور بر اثر قطع ماهواره نبینیم.
سردار غلامرضا جلالی در دیدار تولیت حرم کریمه اهل بیت(ع) که قبل از ظهر پنج شنبه در حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد با اشاره به تشکیل یازدهمین سالگرد تشکیل این سازمان در ۸ آبان سال ۱۳۸۲ عنوان کرد: در سال ۸۲ با توجه به کمبود‌ها و ضعف‌هایی که احساس شد، با رویکرد حاکم بر منافع ملی جهت رصد و پایش تهدیدات و ایجاد سازمانی که کاهش دهنده تهدیدات باشد، سازمان پدافند غیر عامل ایجاد شد.

وی ادامه داد: این سازمان ماموریت پایش تهدیدات علیه کشور را در بخش‌های غیر نظامی بر عهده دارد زیرا امروزه تهدیدات ماهیتش از نظامی به تهدیدات دیگری تغییر کرده است.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل افزود: قرارگاه‌های بیولوژی، سایبری، تشعشعات هسته‌ای و قرارگاه دفاع اقتصادی قرارگاه‌هایی هستند که در سازمان پدافند غیرعامل برای مبارزه با خطرات و پیشگیری از آسیب‌های احتمالی تشکیل شده‌اند.

وی گفت: تعامل گسترده و فراگیر با سازمان‌ها و ایجاد سازوکار مناسب برای ایمنی در مقابل تهدیدات از مهم‌ترین راهبردهای پدافند غیرعامل است.

جلالی ادامه داد: در راستای تعامل با سازمان‌ها در هر وزارتخانه و سازمان و شرکت‌های دولتی یکی از معاونین آن دستگاه دولتی بعنوان مسئول پدافند غیر عامل مشخص شده است تا تهدیدات را بشناسیم و سپس خنثی کنیم.

وی افزود: سازمان پدافند غیر عامل در همه دستگاه‌های دولتی حضور دارد تا کارکرد آن‌ها را از منظر ایجاد تهدید و کاهش تهدید پایش کند.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در ادامه به تعبیر مقام معظم رهبری از پدافند غیرعامل اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری در تعریف پدافند غیرعامل فرمودند که" پدافند غیرعامل مثل مصونیت بخشیدن به بدن است و انسان را از درون در برابر تهدیدات مصون می‌کند".

سازمان پدافند غیر عامل و مصون سازی رسانه ملی و فضای سایبری

جلالی در ادامه خاطرنشان ساخت: در گذشته رسانه ملی در برابر تهدیدات آسیب پذیر بود اما تقریبا چهار سال است با تلاشی که توسط مخابرات و سازمان صدا وسیما و پدافند غیر عامل انجام شد شبکه فیبر نوری فیدبک ایجاد شد.

وی افزود: درسال گذشته در رسانه ملی با یک تحریم ماهواره‌ای مواجه شدیم و ارسال سیگنال دچار مشکل شده بود اما توسط شبکه فیبر نوری به صورت فیدبک توانستیم ارسال سیگنال‌ها را از طریق این فیبر داشته باشیم و هیچ تاثیری از قطع ارتباط رسانه ملی در داخل کشور بر اثر قطع ماهواره نبینیم.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشورگفت: دو ماموریت اساسی این سازمان مصون‌سازی زیرساختی و کالبدی کشور است و پدافند در فضای سایبری که مسئولیت رصد تهدیدات و جلوگیری از رصدهای سایبری و مقابله با جنگ الکترونیک را برعهده دارد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر