۰۸ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۲
کد خبر: ۱۰۶۵۷
به گزارش اداره كل روابط عمومي استانداري قزوین
استان قزوین برای دومین سال در حوزه پدافند غیرعامل رتبه برتر کشوری را به خود اختصاص داد.
استان قزوین برای دومین سال در حوزه پدافند غیرعامل رتبه برتر کشوری را به خود اختصاص داد.

به گزارش اداره كل روابط عمومي استانداري ،محمد افشار در سومین همایش پدافند غیر عامل با موضوع تهدیدات نوین سایبری  بیان داشت: امروزه فضای سایبر به عنوان یکی از عرصه های حوزه جنگ در کنار زمین، فضا، هوا و دریا مطرح و تحت برنامه ریزی و هدایت کشورهای  مختلف قراردارد.

وی افزود: فضای سایبری پنجمین عرصه جنگ می باشد که زیر ساخت سایر حوه ها را تشکیل می دهد و به عنوان یک تهدید جدی در حوزه فناوری های جدید مطرح است.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان با اشاره به تشکیل ارتشسایبری در وزارت دفاع آمریکا  تصریح کرد:  در حال حاضر نخبه ترین و باهوش ترین متخصصین آمریکایی درحوزه سایبری به صورت هدفمند و برنامه ریزی شده علیه سایر کشورها فعالیت می کنندکه موضوع استاکس نت از جمله این حملات بود.

وی ادامه داد: حملات سایبری یک جنگ برعلیه سایر کشورها محسوب می شود  و در کشور ایران با توجه به پیشرفت های فناوری و سایبری که پایه بسیاری از اقدامات علمی است مدام در معرض تهدید هستیم.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان افزود: هدف از برگزاری این همایش بررسی و تبیین ابعاد این موضوع و تشریح چالش ها و چارچوب های این تهدید در فضای جامعه ایران می باشد.

وی با اشاره به انتخاب استاندار قزوین به عنوان مدیر نمونه کشوری در حوزه پدافند غیرعامل اظهارداشت: قزوین برای دومین سال پیاپی رتبه برتر کشوری را به خود اختصاص داد که در همین راستا مرتضی روزبه  استاندار قزوین از سوی مسئولان کشوری به عنوان مدیر نمونه سال 93 انتخاب و مورد تقدیر قرار گرفت
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر