۰۸ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۶
کد خبر: ۱۰۶۴۹
استاندار قزوین در همایش پدافند غیر عامل در تهدیدات نوین سایبری :
ورود به حوزه پدافند غیر عامل نیازمند مقدماتی است. دشمن شناسی مقدمه و گام اول در این مسیراست.
مرتضی روزبه همایش پدافند غیر عامل در تهدیدات نوین سایبری  با  تسلیت ایام شهادت امام حسین (ع)بیان داشت:
پدافند غیر عامل بدون دشمن شناسی برای ما مفهومی ندارد و امروزه دشمن  با زیرکی ، مکاری و تسلط به انواع علوم و فنون در حوزه های مختلف و برجسته ترین افراد به دنبال آن است که نظامی را از پای درآورد.
وی افزود: دشمن براساس اصل غافلگیری ورود پیدا می کند فلذا مختصات و ویژگیهای دشمن را باید بطور مستمر و دائمی مرور کنیم.
رییس شورای پدافند غیرعامل استان با بیان اینکه" ورود به پدافند غیر عامل نیازمند مقدماتی است و دشمن شناسی مقدمه و گام اول آن  است " اظهارداشت: باید بدانیم که دشمن حتی از فرصت عزاداری های محرم و صفر هم حداکثر استفاده را برای ضربه زدن به نظام اسلامی استفاده می کند فلذا  تا زمانی که نظام پابرجاست دشمنی با آن وجود دارد.
استاندار با اشاره به توجه دشمن به ظرفیت واقعه عاشورا و نهضت امام حسین  در جامعه اسلامی تصریح کرد:  نهضت امام حسین یک سبک زندگی و مدلی برای جامعه امروز است که نباید صرفا" به عنوان یک واقعه تاریخی  بدان نگریسته شود و دشمن می داند که ماهیت نظام برخاسته از قیام عاشورا است که در دفاع مقدس کشور را بیمه کرد فلذا از به انحراف کشاندن این ظرفیت نیز غافل نمی شود.
وی با تاکید بر اینکه"دشمن شناسی و هوشیاری در همه عرصه ها و حوزه ها نیاز است." ادامه داد:  امروز هیچ عرصه ای در جمهوری اسلامی نیست که در دستور کار دشمن نباشد فلذا باید مواظب باشیم که با غفلت مدیران، آسیب های جدی به نظام اسلامی وارد نشود.
استاندار با اشاره به انتخاب قزوین به عنوان رتبه اول کشوری در حوزه پدافند غیرعامل خاطرنشان کرد: تلاش و همت همه کسانی که قزوین را شایسته احراز مقام و رتبه کشوری کردند قابل تقدیر است و این موفقیت نشان می دهد کهدر سایه تلاش و همدلی می توان در سایر حوزه ها نیز به توفیقات بزرگی دست یافت.
وی افزود: هیچ وقت نباید به آنچه بدست آورده ایم مغرور شویم بلکه  همواره با در پی شناسایی و فعال کردن  ظرفیت ها  باشیم و به این رتبه ها نباید دل خوش کرد و اینها باید سکوی پرش و نه نقطه توقف مدیران باشد.
گفتنی است در ادامه این جلسه مهندس گنجی از مسئولین ارشد حوزه پدافند غیر عامل و فضای سایبری کشور به طرح و بیان نقطه نظرات و دیدگاه ها در زمینه تهدیدات نوین سایبری  پرداخت.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر