۰۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۳
کد خبر: ۱۰۶۱۲
مانور پدافند غیرعامل 'بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان' به صورت دورمیزی، روز چهارشنبه با مشارکت تعدادی از دستگاه های مسوول در سازمان جهاد کشاورزی استان قم برگزار شد.
قائم مقام رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قم در حاشیه این مانور گفت: پدافند غیرعامل یکی از اقداماتی است که در سال های اخیر مورد تاکید رهبر معظم انقلاب و مسوولان نظام بوده است که به موجب آن، آمادگی کشور در مقابله با تهدیدات غیرنظامی افزایش می یابد.

'هادی رنجبر' افزود: سازمان جهاد کشاورزی نیز به عنوان متولی در بخش کشاورزی و تامین امنیت غذایی باید آمادگی لازم را برای هرگونه تهدید احتمالی به ویژه در بخش بیماری طیور داشته باشد.

وی با بیان اینکه 520 واحد مرغ گوشتی، تختم گذار، پولت، بوقلمون، بلدرچین و اردک در استان قم فعال است، بیان کرد: مانور پدافند غیرعامل 'بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان' با هدف افزایش آمادگی و دقت عمل کارکنان این سازمان و همچنین تولیدکنندگان بخش طیور در بحران های احتمالی اجرا شد.

به گفته وی، کاهش آسیب پذیری و تامین امنیت در حوزه طیور نیز از دیگر اهداف اجرای مانور پدافند غیرعامل بیماری آنفولانزای پرندگان می باشد.

مدیرکل بحران استانداری، مدیرکل دامپزشکی و مسوولان سازمان جهاد کشاورزی از جمله افراد شرکت کننده در این مانور بودند.

سوم تا نهم آبان ماه هفته پدافند غیرعامل نامگذاری شده است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر