۰۵ آبان ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۲
کد خبر: ۱۰۵۶۱
وزیر کشور:
رحمانی فضلی گفت: پدافند غیرعامل به عنوان یکی از مؤثرترین ، پایدارترین و کم هزینه ترین روش های دفاع در مقابل تهدیدات و اقدامات دشمن شناخته شده است.
عبدالرضا رحمانی فضلی به مناسبت فرا رسیدن سالروز بزرگداشت پدافند غیرعامل در پیامی تاکید کرد: موضوع دفاع در برابر تهدیدات و خطرها ، عمری به بلندای زندگی انسان دارد .

در ادامه این پیام آمده است: انسان برای بقاء و تحقق آرمانهایش همواره در تلاش وتکاپو بوده است تا هم مسیرزندگی سالم و رشد و تعالی خود را فراهم آورد و هم زندگی خود را از مخاطرات ایمن سازد .

وزیر کشور ادامه داد: امروزه پدافند غیر عامل به عنوان یکی از مؤثرترین ، پایدارترین و کم هزینه ترین روش های دفاع در مقابل تهدیدات و اقدامات دشمن شناخته شده ، و مد نظر و عمل بسیاری از کشورهای جهان از جمله کشور ما قرار دارد .

این پیام می افزاید: پدافند غیر عامل در حقیقت مجموعه اقداماتی است که موجب افزایش بازدارندگی ، کاهش آسیب پذیری ، تداوم فعالیت های ضروری ، ارتقاء پایداری ملی و تسهیل مدیریت بحران در مقابله با تهدیدات و اقدامات نظامی دشمن می گردد ، بنابراین پیوند مستحکمی بین ملاحظات و الزامات پدافند غیرعامل و تأمین امنیت برقرار است ، به نحوی که جاری ساختن الزامات این مقوله در ابعاد مختلف آن را می توان در راستای تأمین امنیت ملی دانست .

رحمانی فضلی خاطر نشان کرد: ایران اسلامی به عنوان کشوری مهم و اثرگذار در عرصه بین الملل و قرار گرفتن در جغرافیای طبیعی و سیاسی خاص و به دلیل آرمانگرایی ، نیازمند برنامه ریزی منسجم ، گسترده و مطلوب در این حوزه می باشد .

وی افزود: نگاه بلند و عمیق رهبر عظیم الشان انقلاب اسلامی و فرمایشات معظم له مبنی بر اینکه ' پدافند غیر عامل مثل مصونیت سازی بدن انسان است، از درون ما را مصون می کند ... پدافند غیر عامل یک اصل خواهد بود ، برای همیشه نه برای یک مقطع خاص '؛ حاکی از نقش، اهمیت و جایگاه این مقوله در مصون سازی و فراهم کردن بسترهای امن توسعه پایدار است .

وزیر کشور تصریح کرد: روز پدافند غیر عامل که در آستانه بزرگداشت آن هستیم، فرصت مغتنمی است تا با تبیین ابعاد مختلف این راهبرد اساسی ، بر اهمیت فرهنگ سازی ونهادینه شدن آن در جامعه تأکید شود و متناسب با آن، سیاست گذاری ها و برنامه ریزی منسجم در این حوزه طراحی و به اجرا در آید .

رحمانی فضلی در ادامه از تلاشگران عرصه پدافند غیر عامل در وزارت کشور و استانداری ها تشکر کرد.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر