۰۵ آبان ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۰
کد خبر: ۱۰۵۵۵
مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران:
مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران گفت: در مجموع اقدام‌ها در پدافند غیرعامل نیاز به دانش، هوشیاری و مهارت داریم تا جامعه را در صورت وقوع حوادث حفظ کنیم.
اسفندیار چهاربند مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران امروز در مراسم صبحگاه پدافند غیرعامل که در دبیرستان پسرانه دور اول شاهد شهید محسنی منطقه 17 برگزار شد در سخنانی اظهار داشت: صبحگاه مشترک پدافند غیرعامل نمادی برای تذکر به اهمیت پدافند غیرعامل در کشور است.

وی ادامه داد: امیدواریم نقطه عطفی برای تحرکات در این امر باشد و شاید بتوانیم پدافند غیرعامل را در پیشگیری و مدیریت بحران خلاصه کنیم و همه ما از طریق انواع حوادث طبیعی و انسان‌ساز تهدید می‌شویم.

چهاربند افزود: حوادث طبیعی مانند زلزله، سیل و توفان است که به انسان صدمه می‌زند و انسان باید بتواند پیشگیری کرده و بحران را نیز مدیریت کند.

وی اضافه کرد: دسته دیگر حوادث انسان ساز است مانند رخدادهای نامطلوب فرهنگی، سیاسی و اجتماعی که باید پیشگیری کرده و در صورت وقوع بحران آن را مدیریت کرد و مجموع این اقدام‌ها نیاز به دانش، هوشیاری و مهارت دارد تا جامعه را در صورت وقوع حوادث حفظ کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با بیان اینکه دانش‌آموزان از روش‌های مختلف با پدافند غیرعامل آشنا می‌شوند، گفت: شما می‌توانید متناسب با رشد خود در صحنه‌های مختلف اجتماعی و فردی در شهر و کشور عضوی مؤثر بوده و به موقع در این خصوص عمل کنید.

محسن موحد مدیرکل حراست و رئیس کمیته پدافند غیرعامل وزارت آموزش و پرورش نیز در سخنانی اظهار داشت: دفاع به عنوان سنت الهی در مراتب گوناگون حیات جاری است.

وی ادامه داد: عالی‌ترین شکل دفاع مربوط به عالی‌ترین شاکله وجود انسانی است و خداوند متعال برای نشان دادن عمق دفاع از حیات و کرامت انسانی، خود را متصف به صفت دفاع می‌کند.

موحد افزود: جامعه انسانی با استفاده از این سنت الهی در دفاع از انسانیت، تموج پیدا می‌کند و باید در خصوص مدیریت بحران از اقدامات پیشگیری و پاسخگویی لازم همواره در دستورکارمان قرار گیرد و هرگونه رخوت و سستی در این خصوص آثار گزنده‌ای از دشمنان به دنبال دارد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر