۰۵ آبان ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۳
کد خبر: ۱۰۵۵۴
مدیر کل پدافند غیر عامل استان لرستان از اجرای ۲۰ مانور پدافند غیر عامل در این استان خبر داد.
ناصر سپهوند پیش از ظهر دوشنبه در نشست با خبرنگاران استان لرستان اظهار داشت: همزمان با هفته پدافند غیر عامل ۲۰ مانور در این حوزه در سطح استان لرستان اجرا شده است.

وی بیان داشت: این مانورهای پدافند غیر عامل در زمینه های مختلف برق، آب، گاز، نفت و ... برگزار شده است.

مدیر کل پدافند غیر عامل استان لرستان همچنین به دیگر برنامه های هفته پدافند غیر عامل در لرستان اشاره کرد و گفت: برگزاری کارگاههای آموزشی در سطح مدیران، فرمانداران و بخشداران استان، برگزاری مسابقات فرهنگی با موضوع پدافند غیر عامل، اختصاص موضوع انشای دانش آموزان در این زمینه و انتخاب سه نفر برتر، برگزاری نشستهای تخصصی برای کارشناسان و فرماندهان یگانهای نیروی انتظامی و ... از جمله این برنامه ها است.

سپهوند همچنین به سخنرانی در مدارس با موضوع پدافند غیر عامل اشاره کرد و گفت: تجلیل از کارگروه ها و فعالان حوزه پدافند غیر عامل، نصب بنر در سطح شهرها و همچنین درج موضوعات مرتبط با پدافند غیرعامل در سر برگ ادارات و ... از دیگر برنامه های پیش بینی شده در هفته پدافند غیر عامل در لرستان است.

وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود به اعتبارات این حوزه اشاره کرد و گفت: دستگاههای اجرایی استان بر اساس قانون موظف هستند پنج درصد اعتبارات خود را در حوزه پدافند غیر عامل به کار گیرند.

مدیرکل پدافند غیر عامل استان لرستان بیان داشت: همچنین پروژه های مختلف سطح استان نیز باید دارای پیوست پدافند غیر عامل باشند.

سپهوند همچنین به طرح جامع آمایش پدافند غیر عامل استان لرستان اشاره کرد و گفت: مقدمات کار برای تدوین این طرح در استان آغاز شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر کار مطالعاتی این طرح در استان در حال انجام است تصریح کرد: در حال حال حاضر ۱۰ استان کشور در اولویت تدوین و اجرای این طرح هستند.

مدیر کل پدافند غیر عامل استان لرستان همچنین به موضوع آموزش در این حوزه اشاره کرد و گفت: در مجموع طی سال گذشته بیش از دو هزار و ۵۰۰ نفر از کارکنان دستگاههای اجرایی استان تحت پوشش این آموزشها قرار گرفتند.

سپهوند یادآور شد: در آینده نیز کار آموزش برای عموم مردم استان لرستان در دستور کار قرار خواهد گرفت.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر