۰۵ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۷
کد خبر: ۱۰۵۳۷
سردار جلالی در دبیرستان پسرانه شهید محسنی منطقه 17:
رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت:امروز تهدیدات سایبری، شیمیایی، زیستی و مهم تر از همه تهدیدات فرهنگی وجود دارد و شما دانش‌آموزان به عنوان فرزندان آینده انقلاب باید تهدید زمان خود را بشناسید و به عنوان سرباز انقلاب وظایف خود و جامعه را از این تهدیدات مصون سازید.
مراسم صبحگاه مشترک پدافند غیرعامل، امروز با حضور سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور و جمعی از معاونانش، اسفندیار چهاربند مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران، محسن موحد مدیرکل حراست وزارت آموزش و پرورش، صفر براتلو معاون امنیتی انتظامی استانداری تهران و خسروجردی مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری در دبیرستان پسرانه شاهد دوره اول شهید محسنی منطقه 17 برگزار شد.

سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در سخنانی اظهار داشت: پدافند همان ترجمه فارسی دفاع است، یعنی همان دفاع و ضدحمله است.

وی ادامه داد: حمله یعنی یک تهدید و باید ببینیم حمله یعنی چی؛ در ضدحمله کاری که ما با وسیله انجام می‌شود یعنی با عاملی مانند سلاح، ولی اگر با ابزاری غیر از ابزار نظامی صورت گیرد، غیرعامل نامیده می‌شود مثل ابزار غیرنظامی و مخفی شدن.

سردار جلالی افزود: استفاده از ابزاری مثل سنگر درست کردن و یا کانال کندن جزو پدافند غیرعامل است و موضوع پدافند غیرعامل یک موضوع جدید نیست بلکه از همان روز نخست زندگی بشر در بدن و زندگی انسان بوده است.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور یادآور شد: در داخل بدن، سیستم دفاعی است که گلبول‌های سفید و مجموعه آنهاست و دانشمندان پزشکی امروز دیدند که در داخل هر عضو و هر سلول نیز یک نظام دفاعی است و پزشکان می‌گویند بزرگترین سیستم دفاعی بدن در مغز انسان است.

وی اضافه کرد: به لحاظ ساده بودن، از ابتدا تا حال این بوده است و در تاریخ نیز در جنگ‌های پیامبر(ص) از اصول پدافند غیرعامل استفاده می‌شده است و آن زمان استفاده از سلاح‌هایی مانند شمشیر، نیزه و سلاح سرد مصون بوده است و دفاع در مقابل آن مقداری تاکتیکی و مقداری توسط استحکامات بوده است.

سردار جلالی با اشاره به  واقعه عاشورا افزود: در واقعه عاشورا امام حسین علیه‌السلام وقتی در کربلا مستقر شد یک سری اقدامات پدافند غیرعاملی انجام دادند و دور خیام را کانال ایجاد کرده تا پدافند آن را تنظیم کند و پدافند از اول در زندگی ما وجود داشته است و دفاع جزئی از حق ملت زنده است.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور تصریح کرد: تهدیدات دو دسته است؛ طبیعی شامل زلزله، سیل و سونامی که ماهیت آن طبیعی است و ثابت بوده و عوض نمی‌شود و می‌توان آن را از نظر علمی شناخت و کنترل کرد. بعضی‌ها می‌گویند زلزله بلاست و اگر خدا بخواهد قومی را مجازات کند زلزله می‌آورد، اما مقام معظم رهبری در زلزله بم فرمودند زلزله بلا نیست و زلزله فعل و انفعال طبیعی زمین است که سهل‌انگاری ما نسبت به ساخت و ساز بلا را وارد می‌کند.

سردار جلالی با بیان اینکه تهدیدات غیرطبیعی مثل جنگ و امنیت توسط مردم ایجاد می‌شود، گفت: اینها متکی به فناوری، متحرک و پویاست و ثابت نیست و سختی کار نیز همین است و باید تهدید امروز کشور و مردم را بشناسیم و اقدامات و مقابله با آن را انجام دهیم.

وی بیان داشت: امروز تهدیدات سایبری، شیمیایی، زیستی و مهم تر از همه تهدیدات فرهنگی وجود دارد و شما دانش‌آموزان به عنوان فرزندان آینده انقلاب باید تهدید زمان خود را بشناسید و به عنوان سرباز انقلاب وظایف خود و جامعه را از این تهدیدات مصون سازید.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: امروز یکی از تهدیدات جدی تهدیدات فرهنگی و تهاجم نرم است، به عنوان نمونه فردی که جلوی برنامه‌های ماهواره‌ای می‌نشیند و توصیه‌های پزشکی آن را می‌بیند و به فرض، کرم یا غذایی به او توصیه می‌شود، در این شرایط اگر چند نفر نشسته باشند یکی پزشک است و دیگری فرد عادی و عامی. رفتار پزشکی که این برنامه را می‌بیند و آگاه است، از دیدن آن خنده اش می‌گیرد اما آن کس که نسبت به این موضوع آگاهی ندارد به دنبال تهیه آن می‌رود.

سردار جلالی خاطرنشان کرد: در برابر تهاجم فرهنگی نیز که از طریق رسانه‌ها و ماهواره‌ها انجام می‌شود، باید حالت پزشک داشته باشیم و بر مفاهیم دینی و ملی خود احاطه داشته باشیم تا در صورت برخورد و دسترسی، هیچ آثار سوئی برای ما نداشته باشد و باید تهدید شناخته شود و بفهمیم چه کار کنیم تا تهدید به ما آسیب نرساند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر