۰۵ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۰
کد خبر: ۱۰۵۱۴
مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: آموزش مقابله با تهدیدات دشمن و پدافند غیر عامل از وظایف آموزش و پرورش است.

محمد تقی زاده در مراسم نواختن زنگ پدافند غیر عامل که با حضور مدیر کل پدافند غیرعامل استانداری خوزستان، فرماندار و جمعی از مسولان برگزار شد اظهار کرد: اساسی ترین وظیفه ما کسب مهارت زندگی و اجتماعی همچنین حفظ هویت دینی و ملی است اگر توانستیم این کار را انجام دهیم مسیر زندگی و هدف را به خوبی طی خواهیم کرد.
وی بیان کرد: دانش آموزان و کودکان سرمایه های هر ملتی به شمار می آیند برای مقابله با دشمن باید تمام آموزشها را به بچه ها و دانش آموزان آموزش داد.
مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان افزود:باید دانش آموزان و کودکان را با آموزش مناسب و صحیح به خوبی در مسیر پیشرفت و ترقی قرار دهیم.
تقی زاده افزود: اگر بخواهیم جامعه ای را تهی و تخریب کنیم باید دانش آموزان و کودکان آن جامعه را از آنها بگیریم.
وی، دانایی و آگاهی را به عنوان ثروت پایدار در دنیای کنونی عنوان کرد و افزود: در دنیا و عصر حاضر دانایی و آگاهی به عنوان تئوری جدید مطرح شده است این در حالی است که در کتابهای درسی ما ابتدایی مطرح شده است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان خوزستان گفت: شعر هر که دانا بود توانا بود از اشعار بسیار معروف کتاب های درسی ما و دانایی به عنوان یک فرهنگ دیرینه در بین جامعه ما مطرح است.

وی با اشاره به جنگ عراق علیه ملت ایران و کویت همچنین جنگ افغانستان را به عنوان جنگ های نظامی منطقه یاد کردو افزود: در حال حاضر ما برای مقابله با دشمن باید پدافند غیر عامل را به مردم آموزش دهیم تا بتوانیم از انواع توطئه ها در امان باشیم.
مدیرکل آموزش و پرورش تهدید های دشمن را تهدید نظامی، تهدید امنیتی و تهدید فرهنگی اعلام کرد.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری خوزستان گفت:تهدید سایبری از مهمترین تهدیدات دشمن است.
محمد حری در مراسم زنگ پدافند غیرعامل که در مدرسه شاهد عفاف برگزار شد اظهارکرد: مهمترین تهدیدات دشمن علیه ما در حال حاضر تهدیدات سایبری است که باید آگاهی مردم را در این زمینه بالا ببریم
وی افزود: باید مراقب این باشیم که اطلاعات ما توسط دشمن به سرقت نرود باید و تمام آگاهی ها به مردم در این زمینه داده شود.
حری پدافند غيرعامل را متعلق به زمان خاصي ندانست و گفت: پدافند غیرعامل از باستان تا كنون به روش‌هاي مختلفي مورد استفاده بشر بوده است.
وی مقابله نباتات و جانواران برای مقابله با تهدیدات را به صورت فطری دانست گفت: مقابله با دشمن به صورت فطری در همه جانداران وجود دارد انسانها هم از دیرباز برای مقابله با دشمن چیزی تحت عنوان پدافند غیر عامل را داشتند.
مدیرکل پدافند غیر عامل استانداری خوزستان گفت: این هفته فرصت مناسبی است که فرهنگ پدافند غیر عامل را معرفی کنیم.
حری به برگزاری مسابقه توسط آموزش و پرورش برای دانش آموزان در قالب انشاء و نقاشی اشاره کرد.
در حاشیه این مراسم فرماندار اهواز در گفتگوی اختصاصی گفت: تمام کارهای بازدارنده که منجر به تاخیر انداختن اقدامات دشمن شود پدافند غیر عامل است.
اسماعیل ارزانی بیرگانی افزود: آگاهی واطلاع رسانی به مردم در زمینه پدافند غیرعامل ایمنی زندگی مردم را رقم خواهد زد.
وی بیان کرد: امروزه فضای کشور به گونه ای است که باید مردم را با تهدیدات دشمن آشنا کرد.

فرماندار اهواز اقدامات کشورمان در مقابل تهدیدات دشمن را موفق دانست و گفت باید در زمینه فضای مجازی و سایبری نیز در برابر دشمن موفق عمل کنیم.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر