۰۳ آبان ۱۳۹۳ - ۲۰:۴۳
کد خبر: ۱۰۴۸۵
به مناسبت هفته پدافند غیرعامل اولین سامانه متحرک خونگیری، فرآوری و پخش خون فردا همزمان با روز پدافند غیرعامل و سلامت با حضور وزیر بهداشت و جمعی از روسای پدافند غیرعامل کشوری و مسوولان سازمان انتقال خون کشور رونمایی می‌شود.
دکتر هداوند خانی، رییس کارگروه پدافند غیرعامل سازمان انتقال خون در مورد این سامانه گفت: آمادگی در برابر حوادث غیرمترقبه از وظایف مراکز بهداشتی و درمانی است و یکی از تدابیر سازمان انتقال خون برای رویارویی با شرایط بحران و به منظور کاهش هرچه بیشتر آسیب‌ها و تلفات جانی در حوزه امداد و خون‌گیری و رساندن آن به مصدومان طراحی این سامانه سیار است.

وی افزود: با توجه به حادثه‌خیز بودن کشور و نوع فعالیت سازمان انتقال خون در شرایط بحران و حوادث غیرمترقبه این سامانه متحرک خونگیری، فرآوری و پخش خون طراحی شده تا در مواقع بحران مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

براساس تقسیم بندی کشوری بحران، ایران به 9 منطقه حادثه‌خیز تقسیم شده و یکی از پروژه‌های پدافند غیرعامل راه‌اندازی سامانه متحرک خونگیری، فرآوری و پخش خون است تا در مواقع بحران در این مناطق استفاده شود.

بنابراین گزارش برای گسترش این سامانه مجهز به کلیه امکانات خونگیری، در استان‌های حادثه‌خیز کشور با همکاری پدافند غیرعامل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با مجتمع صنعتی بعثت قراردادی منعقد خواهد شد.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر