۰۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۱۰۴۸۰
مدیرکل پدافند غیرعامل استان گلستان گفت: مصون سازی دربرابر تهاجم فرهنگی مهمترین پدافند غیرعامل است و امروز تمام تلاش دشمنان در جهت ضربه زدن به فرهنگ و ارزش های اسلامی ملت ایران می باشد.
'قاسم غریب آبادی' روز شنبه در نشست خبری به مناسبت هفته پدافند غیرعامل (3 تا 9 آبان)، اظهار کرد: پدافند غیرعامل مصون سازی کشور درحوزه های مختلف برای مقابله با تهدیدات دشمنان و نیز حوادث غیر مترقبه است.

وی بابیان اینکه در این نوع پدافند قدرت های بزرگ دنیا برای ضربه زدن یا متوقف کردن پیشرفت کشورهای دیگر از شیوه ها و تجهیزاتی به غیر از تجهیزات نظامی استفاده می کنند ، گفت: در جنگ نرم تمام تلاش و امکانات دشمن جهت ترویج و اشاعه مسائل غیر اخلاقی و ضد فرهنگی و اختلاف افکنی در کشورهای اسلامی ازجمله ایران است.

غریب آبادی بااشاره به فعالیت 14 کارگروه زیر مجموعه پدافند غیرعامل گلستان، اضافه کرد: کارگروه اجتماعی فرهنگی استان در راستای سیاست های کلی فرهنگی نظام و دولت گام بر می دارد.

وی تصریح کرد: هم چنین در استان گلستان با توجه به تنوع اقوام و مذاهب تلاش ها درجهت تحکیم وحدت انجام می شود ضمن اینکه در این خصوص دیدارهای هفتگی مسوولان ارشد استان با خانواده معظم شاهد اقوام مختلف و حوزه های علمیه اهل سنت انجام می شود.

مدیر کل پدافند غیرعامل گلستان هم چنین به سختی کار در حوزه فرهنگی در این استان اشاره کرد و خاطرنشان کرد: تنوع اقوام با فرهنگ های مختلف درگلستان نیازمند کار و تلاش مضاعف است که همه مسوولان باید به آن اهتمام ویژه ای داشته باشند.

غریب آبادی بابیان اینکه امروز 80 درصد تهاجم فرهنگی دشمنان ازطریق شبکه های ماهواره ای و فضای مجازی صورت می گیرد، گفت: علاوه بر اقدامات مسوولان ودستگاه های فرهنگی در مقابله با تهدیدات این جنگ خانواده ها نیز نقش موثری برعهده دارند.

وی، آگاهی بخشی به فرزندان و جوانان در خصوص تهدیدات جنگ نرم دشمنان را مهمترین وظیفه خانواده ها دانست و افزود: برای آگاهی بخشی درست به فرزندان و جوانان نیاز است خانواده ها خود را به علم روز مجهز کنند.

به گفته وی، نقش رسانه های گروهی بویژه صدا و سیما در آگاهی بخشی به مردم نسبت به تهدیدات جنگ نرم و نیز افزایش کیفیت برنامه های تولیدی درجلوگیری از گرایش مردم به برنامه های ماهواره ای مهم است.

دبیر پدافند غیرعامل گلستان در ادامه با تاکید بر نظارت بیشتر نظام مهندسی استان بر روند ساخت و ساز شهروندان بویژه درمجتمع های مسکونی، تجاری و خدماتی اضافه کرد: براساس تصویب شورای برنامه ریزی استان از این پس تمام پروژه های کوچک و بزرگ که از سوی دستگاه های اجرایی انجام خواهد شد، بایستی مجوز از پدافند غیرعامل اخذ نمایند.

غریب آبادی، ایجاد جان پناه درمجموعه سایت استانداری گلستان و در دیگر شهرهای این استان را از ملزومات مصون سازی در برابر تهدیدات دانست و گفت: پیشنهاد احداث جان پناه به مسوولان استان و نیز سازمان پدافند غیرعامل کشور داده شده و منتظر تخصیص اعتبار لازم دراین زمینه می باشیم.

وی هم چنین در مورد نقش مردم دربحث پدافند غیرعامل، گفت: مردم همواره باحضور در صحنه های مختلف، ترس و وحشت را در دل دشمنان انقلاب ایجاد می کنند.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان گلستان نقش مسوولان را در خدمت به مردم و تکریم آنان مهم دانست و اظهار داشت: مسوولان نظام باید با کار و تلاش مضاعف در جهت خدمت صادقانه به مردم، رفع کمبودها و مشکلات و ارتقای احساس خدمت در آنان بکوشند.

غریب آبادی در ادامه با بیان برخی برنامه های بزرگداشت هفته پدافند غیرعامل درسطح استان گلستان، گفت: دراین هفته که با شعار 'پدافند غیرعامل مصونیت بخشی با عزم ملی و مدیریت جهادی' نامگذاری شده است، برنامه های متنوعی درمرکز و دیگر شهرهای استان برگزار می شود.

وی، ترویج و نهادینه کردن پدافند غیرعامل در اقشار مختلف مردم، برگزاری صبحگاه مشترک نیروهای مسلح با حضور مدیران دستگاه های اجرایی، دیدار با نماینده ولی فقیه درگلستان، برگزاری همایش رابطین پدافند غیرعامل در دستگاه های اجرایی و بازدید از پروژه های پدافند غیرعامل را ازجمله برنامه های پیش بینی شده دراین هفته برشمرد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر