۰۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۱
کد خبر: ۱۰۴۷۷
رییس سازمان پدافند غیر عامل کشور:بکارگیری ظرفیت‌های نیروهای مسلح در حوادث و بلایای طبیعی و هماهنگی‌های اجرایی بین سازمان مدیریت و سازمان نیروهای مسلح می‌تواند در برابر هر تهدید و بحرانی به مردم کمک کند.
مراسم امضاء تفاهمنامه همکاری میان سازمان مدیریت بحران کشور و ستاد کل نیروهای مسلح با حضور سردار غلامرضا جلالی رییس سازمان پدافند غیر عامل کشور و سردار اسماعیل  نجار رییس سازمان مدیریت بحران کشور برگزار شد.

 رییس سازمان پدافند غیر عامل کشوردر این مراسم خاطرنشان کرد: به طور کلی بکارگیری ظرفیت‌های نیروهای مسلح در حوادث و بلایای طبیعی و هماهنگی‌های اجرایی بین سازمان مدیریت و سازمان نیروهای مسلح می‌تواند در برابر هر تهدید و بحرانی به مردم کمک کند.

سردار جلالی تاکید کرد: ظرفیت نیروهای مسلح برای مقابله با حوادث طبیعی ظرفیت منحصر به فردی است و تقریبا همه ابزار و امکانات لازم برای شرایط بحران و تهدید را دارد.

سردار اسماعیل نجار رییس سازمان مدیریت بحران کشور نیز در این مراسم ضمن تسلیت رحلت آیت الله مهدوی کنی، خاطرنشان کرد: ماموریت‌هایی که قانونگذار برای سازمان مدیریت بحران ایجاد کرده است، ماموریت فرماندهی و شناسایی ظرفیت‌ها و در مواقع لزوم افزایش ظرفیت است که یک کار بسیار مهم و اساسی است.

وی ادامه داد: به هر جهت در قانون ماموریتی به نیروهای مسلح در بحث بحران داده شده است که از زمان وقوع حادثه به اذن فرماندهی معزز کل قوا امکانات مورد نیاز در اختیار سازمان بحران مدیریت قرار می‌گیرد.

رییس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: این یک تفاهمنامه بسیار جامع است که در آن تمام مراحل چهارگانه مدیریت بحران دیده شده است.

سردار نجار تصریح کرد: امیدوارم بتوانیم راهکارهای محکم‌تری را در عمل به دست آوریم.

وی در پایان نیز ابراز امیدواری کرد که اولا هیچ بحرانی در کشور ایجاد نشود و چنانچه بحرانی نیز به وجود آید همه امکانات در اختیار مردم حادثه دیده قرار گرفته شود.

رییس سازمان مدیریت بحران کشور همچنین در ادامه یادآور شد: در حوادث طبیعی با حوادث انسان‌ساز فراوانی مواجه هستیم که امیدواریم بتوانیم این موارد را نیز به کمک نیروهای مسلح پوشش دهیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر