۰۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۴
کد خبر: ۱۰۴۷۶
سردار جلالي در دانشگاه مالک اشتر :
رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: موضوع آموزش مسئله کلیدی برای پدافند غیر عامل است و اینکه نخستین روز این هفته را روز فرهنگ سازی نامگذاری کردیم، ناشی از اهمیت آن است.
این مطلب را سردار سرتیپ پاسداردکتر غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشوردر همایش آموزش، پژوهش و فرهنگ سازی در هفته پدافند غیرعامل که از امروز ( شنبه )آغاز شده است، در دانشگاه مالک اشتر عنوان کرد.

وی افزود: موضوع آموزش، مساله کلیدی برای پدافند غیرعامل است و اینکه نخستین روز این هفته را روز فرهنگ سازی نامگذاری کرده ایم، ناشی از اهمیت این موضوع است.

رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور ادامه داد: نقش آموزش و فرهنگ در عمر یک دهه گذشته پدافند بسیار موثر و جدی بوده است به طوری که توانستیم در این مدت دانش را مدیریت کنیم.

سردار جلالی با اشاره به اینکه همگام با برنامه های توسعه کشور توانستیم به تولید علم و مدیریت دانش بپردازیم، گفت: اکنون در 6 دانشگاه کشور در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا یکهزار و 200 دانشجو و فارغ التحصیل داریم که 50 نفر از آنان در مقطع دکتری مشغول تحصیل هستند.

وی با بیان اینکه سرعت تولید علم در فضای پدافند غیرعامل رضابت بخش نیست، اضافه کرد: هر چند که توانستیم در این حوزه دانش خود را ارتقا بدهیم اما کفایت نمی کند و این سرعت کم است و باید افزایش بدهیم .

وی گفت: نمی توان حرکت علمی را متوقف کرد تا به آن رسید بلکه برای اینکه از این حرکت علمی عقب نمانیم باید تلاش بیشتری کنیم.

سردار جلالی با اشاره اینکه رشد فناوری کاملا سریع است، افزود: تحول و سرعت تولید دانش و فناوری می تواند هم فرصت زا و هم تهدید زا باشد که برای استفاده از فرصت ها باید تهدیدات و پیامدهای تهدید را مدیریت و کنترل، و آن را به فرصت تبدیل کرد.

رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: امروزه نگاه آینده پژوهی بر دانش پدافند غیرعامل امری ضروری است.

وی با بیان اینکه در فضای سایبری سرعت فناوری بسیار زیاد است، گفت: خوشبختانه رشته پدافند غیرعامل به صورت عمومی این قابلیت را دارد که به عنوان یک رویکرد پویا و دینامیک عمل کند و سرعت تولید علم و مدیریت دانش را تقویت و افزایش دهد در غیر این صورت نقش پژوهشی و آموزشی کم اثر خواهد بود.

سردار جلالی افزود: اکنون سرعت تولید علم، رشد زیرساخت های آموزش و سرعت رشد دانش دراین حوزه رضابت بخش نیست و این سرعت باید افزایش و به اندازه نیاز کشور تولید شود .

وی توضیح داد: رویکرد امسال را پدافند تخصصی نامگذاری کرده ایم که در رویکرد تخصصی چون رویکرد هر حوزه متفاوت است نیازمند توسعه و سازماندهی جدیدی به نام پدافند تخصصی هستیم .



گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر