۰۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۶
کد خبر: ۱۰۴۷۵
با حضور استاندار مازندران
همزمان با نخستین روز هفته پدافند غیرعامل، زنگ پدافند غیرعامل در مدارس استان مازندران نواخته شد.
ربیع فلاح جلودار، استاندار مازندران در این مراسم که در دبیرستان شریف العلما ساری برگزار شد با اشاره به اجرای بیش از 100 برنامه  به منظور آشنایی گروه‌های مختلف با پدافند غیرعامل و نحوه مقابله با این مشکلات اظهار کرد: در زمینه پدافند عامل و تجهیز به ادوات و امکانات مناسب برای مقابله با دشمنانی که مرزهای کشور را تهدید می‌کنند، نظام جمهوری اسلامی در جایگاه منسبی قرار دارد و با قدرت دفاعی ایران امروز به گونه ای است که هیچ قدرتی در جهان قابلیت رویایی با نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را ندارد.

وی با بیان اینکه در پدافند عامل نظام جمهوری اسلامی برای حفظ و حراست از اهداف نام و سرزمین ایران امروز قوی ترین نیروهای عامل در همه سطوح را دارد گفت: امروز همه مسئولان گرد هم آمده و با توجه به تاکید مقام معظم رهبری در زمینه لزوم آشنایی همه از حملات دشمن در پدافند غیرعامل جدی است.

فلاح تصریح کرد: مسائل مختلف پدافند غیرعامل در زمینه های زیست محیطی فرهنگی اقتصادی و اجتماعی از مسائلی است که هر روز در زندگی با آن روبرو هستیم و مشارکت همه از خانواده ها و مسئولان در اطلاع رسانی در زمینه حملات دشمن و مشکلات مختلف و نحوه مواجه شدن با این مشکلات ضروری است.

وی تاکید کرد: آموزش و پرورش و رسانه ها نقش مهمی در زمینه اطلاع رسانی در زمینه پدافند غیر عامل دارند.

استاندار مازندران با بیان اینکه برای پیشگیری از آسیب ها تلاش همه گروه ها و مسئولات استان اهمیت دارد، خواستار پررنگ شدن مشارکت خانواده ها در این زمینه شد.

وی تصریح کرد:هر اندازه میزان آشنایی دانش آموزان و دانشجویان و خانواده ها در این زمینه افزایش یابد میزان خطر نیز کاهش می یابد، گفت: توسعه زیرساخت‌های اولیه نیز برای مدیریت پدافند غیر عامل باید مورد توجه قرار گیرد.

استاندار بیان کرد: هر حرکتی که بتواند مقاومت و ایستادگی در برابر دشمن غیر عامل را ایجاد کند باید جدی گرفته شود.

وی از طراحی 100 برنامه آموزشی برای اطلاع‌رسانی در هفته پدافند غیرعامل خبرداد.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران نیز در این مراسم با اشاره به لزوم فرهنگ سازی در زمینه پدافند غیر عامل بیان کرد: در طول تاریخ کشور ما با هجوم بیگانگان مواجه بوده و برای آنکه خود را در برابر هجوم نظامی و غیر نظامی دشمنان مصون و بیمه کنیم اطلاع رسانی در زمینه های مختلف خطر و راهکارهای مبارزه ضرورت دارد.

سید علی قاسمی توسعه فرهنگ پدافند غیرعامل را خواستار شد و بیان کرد: همه افراد جامعه بایستی در برابر هجوم دشمنان، آمادگی داشته باشند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر