۰۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۴
کد خبر: ۱۰۴۷۴
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری آذربایجان شرقی گفت: پدافند غیرعامل مجموعه فعالیت هایی است که تهدیدات را کاهش و به مرز صفر می رساند.
مد جهانسری در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه تبریز افزود: در صورتی که بتوانیم پدافند غیر عامل را به خوبی اجرا کنیم، کشور به پایداری می رسد.

وی گفت: در پدافند غیرعامل تهدیدات به دو نوع طبیعی و غیرطبیعی تقسیم بندی می شوند که تهدیدات طبیعی که انواع ان به 40 مورد می رسد، به شرط اتخاذ تمهیدات لازم هیچ دشمنی با انسان ندارد.

جهانسری اظهار کرد: اما تهدیدات غیرطبیعی که انسان در دنیای امروزی بیشتر با ان مواجه است، در صورت غفلت، موجب برهم خوردن نظم جامعه می شود و شامل انواع تهدیدات سایبری، زیستی و هسته ای است.

وی افزود: در تهدیدات سایبری که در فضای مجازی به وقوع می پیوندد، امکان همه چیز وجود دارد و برای جلوگیری از عواقب این نوع تهدید باید جامعه را با چگونگی وقوع آن آشنا کرد.

جهانسری گفت: خدمات رایگانی که در این فضا در اختیار کاربران قرار می گیرد، بدون شک بی طمع نخواهد بود و این همان سوء استفاده از اطلاعات شخصی است.

وی خاطرنشان کرد: باید تدابیر لازم در مواقع ضروری از قبل اتخاذ شود و این طور نباشد که با وقوع حادثه ای به دنبال راه حل و چاره باشیم.

وی افزود: در خصوص تهدیدات زیستی نیز باید در مورد مصرف مواد غذایی تولید خارج دقت بسیار کنیم و دفاع زیستی را فراموش نکنیم.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر