۰۱ آبان ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۸
کد خبر: ۱۰۴۶۹
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری قزوین خبر داد:
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری قزوین گفت: در طی یک سال گذشته یک هزار و 100 نفر از کارمندان دستگاه‌های اجرایی استان تحت آموزش‌های پدافند غیرعامل قرار گرفتند.
محمد افشار ظهر امروز به مناسبت هفته پدافند غیرعامل در جمع خبرنگاران استان اظهار کرد: پدافند غیرعامل به معنای مصون‌سازی کشور اعم از مردم و زیرساخت‌های موجود در کشور است بنابراین نیاز است که نگاه پیشگیرانه نسبت به تهدیدات دشمنان داشته باشیم.

وی افزود: برای مقابله با تهدیدات دشمنان در گام نخست نیاز است که تهدیدات را بشناسیم که تهدیدات نظامی، تهدیدات نوین و فناورانه و تهدیدات سایبری از جمله انواع تهدیدات به شمار می‌رود.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری قزوین اضافه کرد: نوع دیگر تهدیدات که بسیار مهم بوده و دشمن بر اساس آن برنامه‌های خود را پیش می‌برد، تهدیدات مردم‌محور است.

افشار ادامه داد: در این تهدیدات هدف اصلی مردم بوده و دشمن تلاش می‌کند ارتباط مردم با حکومت را با اثرگذاری روی فکر و رفتار مردم از بین برده و به نوعی موجب تضعیف حاکمیت از درون و بیرون شود.

وی با اشاره به این‌که شناخت این تهدیدات برای همه افراد جامعه اعم از مدیران ارشد و میانی و آحاد مردم ضرورت دارد، عنوان کرد: بسیاری تصور می‌کنند که پدافند غیرعامل یک موضوع نظامی است در حالی که طرف مقابل این نوع از پدافند مردم جامعه هستند تا نحوه مقابله با هجمه‌های دشمنان را در شرایط مختلف بیاموزند.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری قزوین تصریح کرد: با توجه به اهمیت موضوع و تحقق فرامین و تأکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اهمیت پدافند غیرعامل و استفاده از توانمندی‌های دستگاه‌ها و نهادهای اجرایی کشور در این زمینه هشتم آبان‌ماه روز پدافند غیرعامل نام‌گذاری شده است.

افشار با بیان این‌‌که شعار امسال هفته پدافند غیرعامل «پدافند غیرعامل، مصونیت‌بخشی با عزم ملی و مدیریت جهادی» است، گفت: هفته پدافند غیرعامل فرصت مغتنمی است تا با انجام اقدامات لازم در عرصه‌های مختلف نسبت به توسعه آموزش در حوزه پدافند غیرعامل اقدام کنیم.

وی بیان کرد: هر ساله برای هفته پدافند غیرعامل برنامه‌های متنوعی در نظر گرفته می‌شود که هدف از اجرای این برنامه‌ها ایجاد تحرک و انگیزه در سازمان‌های و نهادهای اجرایی کشور و آگاه‌سازی مردم با ارائه گزارش‌های عملکرد دستگاه‌های مرتبط با پدافند غیرعامل و زمینه‌سازی برای مشارکت مردم در تحقق اهداف پدافند غیرعامل است.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری قزوین افزود: سعی شده در برگزاری برنامه‌هایی که در این هفته پیش‌بینی شده از ظرفیت نخبگان استان قزوین استفاده شده و در حوزه‌های تخصصی پدافند غیرعامل مانند حوزه زیستی و سایبری تمرکز شود.

افشار با اشاره به برخی از عناوین هفته پدافند غیرعامل اضافه کرد: تولید و ترویج علم پدافند غیرعامل، سلامت انسانی محیط‌زیست، استانداردسازی، مقاوم‌سازی، خوداتکایی و پدافند غیرعامل، کاهش آسیب‌پذیری و افزایش توانمندی در فضای سایبری پدافندغیرعامل، بسیج، مشارکت مردمی محور تحقق و پدافند غیرعامل از جمله عناوین این هفته را تشکیل می‌دهند.

وی ادامه داد: ستاد بزرگداشت هفته پدافند غیرعامل استان قزوین تشکیل شده و برنامه‌های متنوعی را برای اجرا در این هفته در نظر گرفته است.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری قزوین خاطرنشان کرد: 28 عنوان برنامه برای اجرا در هفته پدافند غیرعامل پیش‌بینی شده که از مهمترین آن‌ها می‌توان به اجرای صبحگاه مشترک با دستگاه‌های اجرایی مرتبط با بحث پدافند غیرعامل، دیدار اعضای شورای پدافند غیرعامل استان با نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه قزوین، برگزاری رزمایش در حوزه تهدیدات انرژی و برگزاری همایش نقش پدافند غیرعامل در تهدیدات نوین سایبری اشاره کرد.

افشار عنوان کرد: استان قزوین در سال گذشته موفق شد به واسطه برنامه‌های مختلفی که دستگاه‌های اجرایی استان در حوزه پدافند غیرعامل اجرا کردند، رتبه نخست کشوری را در  این حوزه کسب کند.

وی تصریح کرد: در سال جاری علاوه‌بر برنامه‌هایی که در سال‌های قبل نیز برگزار می‌شد یک سری اقدامات و برنامه‌های جدید در دستور کار قرار گرفته است که بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده، اجرا می‌شود.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری قزوین با اشاره به آموزش کارکنان دستگاه‌های اجرایی در خصوص پدافند غیرعامل گفت: با همکاری دستگاه‌های اجرایی استان و اداره‌کل پژوهش استانداری قزوین موفق شدیم در طی یک سال گذشته یک هزار و 100 نفر از کارمندان دستگاه‌های اجرایی را تحت آموزش‌های پدافند غیرعامل قرار دهیم.

افشار یادآور شد: از رسانه‌های استان به ویژه صدا و سیما انتظار می‌رود در سال جاری نیز مانند سال گذشته در زمینه فرهنگ‌سازی پدافند غیرعامل با اداره‌کل پدافند غیرعامل استانداری قزوین همکاری لازم را داشته باشند.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر