۳۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۴
کد خبر: ۱۰۴۴۵
سردار سلامی در اختتامیه مسابقات قرآنی نیروی هوافضای سپاه:
جانشین فرمانده کل سپاه گفت: دشمن به دنبال آن است تا چهره ظاهری جوانان ما تبدیل به نمادهای شیطانی شود؛ در واقع دشمنان اراده‌های خود را جزم کرده‌اند تا با نفوذ به قلب جوانان ما به دست‌کاری فطرت جوانان پرداخته و آن‌ها را به سوی خود جلب کنند؛ لذا بیش از گذشته نیازمند تمسک به قرآن هستیم.
سردار سرتیپ «حسین سلامی» جانشین فرمانده کل سپاه در مراسم اختتامیه مسابقات قرآن کارکنان و خانواده‌های پاسداران نیروی هوافضا که صبح امروز در ستاد هوافضای سپاه برگزار شد، گفت: برای انتشار پرتوهای انوار الهی، یعنی قرآن بر صفحه دل و برای به صحنه زندگی آوردن آیات قرآن و نیز برای شفابخشی به دردهای روحی، اضطراب، نگرانی و دغدغه و دلهره‌ها تلاش سازنده‌ای جهت توسعه مفاهیم و معارف و امیدبخشی برای این نازله الهی و نورانی صورت گرفته است.

وی افزود: مرکز معرفت، شناخت، حقیقت‌جویی و مرکز ایمان انسان قلب است؛ قلب به معنای آنچه حیات ظاهری انسان را تداوم می‌بخشد نیست؛ بلکه قلب به معنای حقیقی آن یعنی معنویت الهی و مرکز معرفت و شناخت است.

جانشین فرمانده کل سپاه ادامه داد: خداوند در وجود انسان یک قلب قرار داده که اگر قلب انسان از نور معرفت الهی خالی شود یقیناً شیطان جای آن را پر می‌کند؛ بنابراین قرآن نقطه تام و جامع و کامل هدایت بشر است.

سلامی یادآورشد: قرآن چشمه نور، معرفت و حیات انسان است چون امسال به واسطه قلب، حیات می یابد ؛ در واقع حیات معنوی انسان با قلب معنوی او تداوم می یابد پس قلبی که سرشار از نور، شناخت و معرفت شود زندگی انسان را نورانی می کند.

وی خاطرنشان کرد: قرآن کتابی الهی است که خداوند آن را نازل کرده است؛ پس اگر می‌خواهیم در زندگی با روشنی حرکت کنیم و از تاریکی‌ها فاصله بگیریم، این کتاب وسیله‌ای است که پیامبر اسلام توسط آن مردم را از تاریکی‌های جهل به وادی نور هدایت کرد؛ بنابراین نور لازمه حرکت صحیح انسان در زندگی است؛ چراکه نمی‌توان در وادی ظلمات حرکتی هدایت‌بخش انجام داد؛ پس ما نیازمند نافذ قرار دادن تمام آیات روشنی‌بخش قرآن در تمام زندگی هستیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر